رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

کارگردان مجموعه «دل بی‌تاب» گفت: این برنامه تلاش می‌کند که یک روضه تصویری کامل را در مقابل دیدگان مخاطب بگذارد تا خلاء نرفتن به هیات‌های مذهبی را به یک نحوی بتوانیم پر کنیم. امیرحسین آرسین کارگردان مجموعه «دل بی‌تاب» که ویژه ایام عزاداری محرم از فیلیمو منتشر می‌شود، درباره ایده این برنامه گفت: ساخت برنامه‌های مذهبی […]

کارگردان مجموعه «دل بی‌تاب» گفت: این برنامه تلاش می‌کند که یک روضه تصویری کامل را در مقابل دیدگان مخاطب بگذارد تا خلاء نرفتن به هیات‌های مذهبی را به یک نحوی بتوانیم پر کنیم.

امیرحسین آرسین کارگردان مجموعه «دل بی‌تاب» که ویژه ایام عزاداری محرم از فیلیمو منتشر می‌شود، درباره ایده این برنامه گفت: ساخت برنامه‌های مذهبی در تلویزیون به خصوص برنامه‌های عزاداری محرم با محدودیت‌هایی همراه است. در تلویزیون یا با یک برنامه سینه زنی و روضه خوانی روبرو هستیم و یا یک سخنرانی مذهبی به صورت مستقل پخش می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ گاه شاهد یک مجموعه کامل از مقتل خوانی، روضه و مرثیه خوانی و مدیحه سرایی نبودیم. برای همین به همراه احمد اسم‌رام تهیه‌کننده برنامه تصمیم گرفتیم ایده یک برنامه ترکیبی را پیرامون عزاداری محرم تدارک ببینیم.

وی با اشاره به پاندمی کرونا گفت: ما پیش بینی می‌کردیم که به واسطه پاندمی کرونا امسال هم هیات‌های مذهبی به روال گذشته برگزار نشود و مردم مجبور باشند در خانه بمانند. برای همین «دل بی‌تاب» تلاش می‌کند که یک روضه تصویری کامل را در مقابل دیدگان مخاطب بگذارد تا خلا نرفتن به هیات‌های مذهبی را به یک نحوی بتوانیم پر کنیم. در ساخت این اثر و شکل گیری و انسجام تصاویر سینا دوراندیشان تدوینگر برنامه بسیار به ما کمک کرد و نتیجه کار برای مخاطب قابل توجه بود.

کارگردان دل بی‌تاب در پاسخ به این پرسش که آیا نمونه‌های مشابهی برای ساخت این برنامه در ذهن داشتید؟ گفت: چون سابقه کار تلویزیونی در شبکه‌های یک و دو و افق داشتم آمدم از نقاط ضعف برنامه‌های تلویزیونی بهره ببرم و از کارهایی که تلویزیون انجام داد و موفق نشد پرهیز کردم تا به یک برنامه موفق برسیم.
آرسین درباره حضور پردیس پورعابدینی گفت: برای مقتل خوانی به خیلی از گزینه‌ها فکر می‌کردیم که زحمت کار را به چه کسی بدهیم. از همان ابتدا به پردیس پورعابدینی فکر می‌کردیم به خاطر اینکه مخاطب وجه دیگری از چهره او را بشناسد ایشان هم استقبال خوبی نشان دادند و با تمام ظرفیت فکری و روحی جلو آمدند. ما تا یکی دو روز مانده به شب اول محرم آیتم را ضبط نکردیم و مدام در حال مذاکره و رایزنی بودیم تا این اتفاق بیفتد. وقتی با ابعاد مختلف برنامه آشنا شدند و آیتم‌های دیگر را دیدند مشتاق شدند که به این کار کمک کنند و این کار را پذیرفتند.
وی با اشاره به آیتم‌های مرثیه سرایی با خوانش هنرمندان گفت: یکی از نکات مغفول مانده در برنامه‌های ترکیبی مذهبی کمتر پرداختن به مرثیه سرایی است. البته این موضوع در فضای مجازی و در صفحات هنرمندان با استقبال مخاطبان روبرو شده بود و نشان می‌داد مخاطبان نسبت به این نوع فضاهای مذهبی و مرثیه سرایی علاقه زیادی دارند و برای همین به این نتیجه رسیدیم که از حضور افراد معتبر این حوزه همچون آقایان حامد عسگری، احسان عبدی‌پور و صابر خراسانی استفاده کنیم که خوشبختانه نتیجه کار بسیار مطلوب بود و بازخوردهای خوبی از طرف مخاطبان دریافت کردیم.
آرسین با اشاره به همکاری با فاطمه عبادی گفت: ما سال گذشته یک تجربه کوتاه با خانم عبادی داشتیم که یک موزیک ویدئوی مذهبی بود و تجربه بسیار موفقی شد. برای همین تصمیم گرفتیم از هنرنمایی ایشان در طول این ده شب استفاده کنیم که تصاویر بسیار زیبا و تاثیرگذاری از رخدادهای روز عاشورا به تصویر کشیدند که هر کدام از آن‌ها به اندازه یک اثر جاودانه هنری در ذهن مخاطب نقش می‌بندد.
آرسین درباره فعالیت‌هایش در تلویزیون گفت: من فارغ التحصیل دانشگاه سوره هستم و در تلویزیون مستندسازی و ساخت آیتم برنامه‌های مختلفی همچون «زاویه»، «امروزی‌ها»، «مثبت هفده» و «جهان آرا» را بر عهده داشتم و همچنین مجری و کارگردان برنامه «مثبت افق» بودم.
وی در ادامه گفت: من پیش از ساخت «دل بی‌تاب» در فضای نمایش خانگی دو برنامه «کافه آپارات» و «رادیو ترانزیست» را هر کدام در یک فصل کارگردانی کردم و آنجا دریافتم که مخاطب فضای مجازی با تلویزیون متفاوت است و با شناخت این فضا و با پیشنهاد تهیه کننده کار احمد اسم رام به سراغ ساخت «دل بی‌تاب» رفتیم.
امیرحسین آرسین در پایان با اشاره به اهمیت ساخت برنامه‌های عاشورایی و اشاعه فرهنگ حسینی در نمایش خانگی گفت: ما همگی علاقه به مکتب عاشورا و حرف‌های مهمی که قیام سیدالشهدا برای تمامی عصرها داشته است را از کودکی و پای روضه‌های هیات‌های مذهبی آموختیم. حسینیه‌های کوچکی که یک دنیا حرف‌های خوب و رهنمودهای خوب برایمان به ارمغان آورد. طبیعی است که امروز و با پیشرفت فناوری بتوانیم از بستر پلتفرم‌های نمایش خانگی بهره کافی را ببریم و در این مسیر کارهایی را انجام دهیم که موجب رضایت مخاطبان عزیز باشد. «دل بی‌تاب» پاسخ به یک نیاز عمومی بود در دوران کرونا بود که با حمایت و همراهی مجموعه فیلیمو ساخته شد و امیدواریم این فضا در سالهای آینده و مناسبت‌های دیگر نیز ادامه پیدا کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار