رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «تهران۱۴» عنوان کرد این پروژه در مرحله اول ۵۲ قسمت است که در فاز نخست ۲۰ قسمت آن تولید شده و آماده پخش است. سمیه عظیمی تهیه کننده برنامه «تهران۱۴» در مصاحبه با برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت وگو درباره این برنامه مستند که متعلق به آنتن سیماست، اظهار کرد: مستند […]

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «تهران۱۴» عنوان کرد این پروژه در مرحله اول ۵۲ قسمت است که در فاز نخست ۲۰ قسمت آن تولید شده و آماده پخش است.

سمیه عظیمی تهیه کننده برنامه «تهران۱۴» در مصاحبه با برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت وگو درباره این برنامه مستند که متعلق به آنتن سیماست، اظهار کرد: مستند و آثار پخش شده درباره پایتخت، همواره به ویژگی‌های بنایی پرداخته است و یا داستانی حول یک بنا شکل گرفته ولی مستند ۵۲ قسمتی ما سراغ اماکنی رفته است که سابقه رویدادهای مهمی را در دل خود دارند.

وی با بیان اینکه یک بنا یا مکان به تنهایی مورد نظر ما نبوده است، افزود: ما بنا، رویداد و افراد را در نظر گرفتیم. یعنی یک بنا به دلیلِ رویدادهای مهمی که در آن جا اتفاق افتاده اهمیت یافته است.

عظیمی معتقد است یک رویداد و بنا فی النفسه اهمیت نمی‌یابد، مگر اینکه افرادی تاثیر گذار در آن زیست کرده یا رفت و آمد داشته باشند.

این تهیه کننده سیما به رادیو گفت‌وگو، گفت: بر فرض اگر میدان بهارستان را در نظر بگیرید، این مکان در میان باغ هایی که به جلوخوان نگارستان موسوم بود، قرار داشت و در همسایگی باغ سپهسالار واقع شده بود.

عظیمی اضافه کرد: این میدان در طول زمان اتفاقات مهمی را دیده است؛ به عنوان مثال در دوره‌ای مرکز شترقربانی بوده است و سپس مدرسه سپهسالار در آنجا ساخته و به دلیل اهمیتی که یافته است، عمارت مسعودیه در جوار آن بنا نهاده شد.

وی با بیان اینکه کالسکه محمدعلی شاه قاجار در این محل منفجر و باعث شد که شاه مجلس را در همین مکان به توپ ببندد، ادامه داد: این مسائل به صورت روایی و داستان گونه بیان می‌شود و راوی سعی ندارد خطاب به مخاطب، مکان‌های مختلف تهران را بشناساند.

«تهران۱۴» تلاش دارد روایت شیرینی را برای مردم بازگو نماید و لذا مردم به این واسطه یکسری آگاهی کسب می کنند و قدرت تجزیه و تحلیل آنها فزونی گیرد.

منبع : آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار