رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم کوتاه «سانگ اسپرو» ساخته فرزانه امیدوارنیا موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن از جشنواره ای ایتالیا شد. انیمیشن کوتاه «سانگ اسپرو» (آواز گنجشک) ساخته فرزانه امیدوارنیا در صدو نود و دومین حضور بین المللی خود موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن از جشنواره andarasfilmfestival ایتالیا شد. در بیانیه هیات داوران این فستیوال آمده است: […]

فیلم کوتاه «سانگ اسپرو» ساخته فرزانه امیدوارنیا موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن از جشنواره ای ایتالیا شد.

انیمیشن کوتاه «سانگ اسپرو» (آواز گنجشک) ساخته فرزانه امیدوارنیا در صدو نود و دومین حضور بین المللی خود موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن از جشنواره andarasfilmfestival ایتالیا شد.

در بیانیه هیات داوران این فستیوال آمده است:

«کارگردان سفری به غایت دراماتیک را با رویکردی همراه با نهایت دقت و توجه به جزئیات روایت می کند: داستان فیلم، روایت سفر گروهی از مهاجران در میان رقص ها و آهنگ ها، سرشار از انتظار و امید است که در انتها به تراژدی ختم می شود. در کامیون یخچالی که به عنوان صحنه مورد استفاده قرار گرفته دیوارهای خونین و لاشه هایی که مانند بال آویزان شده اند، همراه است با تضاد میان موسیقی و بی‌خیالی راننده ای خودخواه در مقابل وحشت محبوسان در یخچال کامیون.

همه چیز دقیق و پر از جزئیات است. این واقعیت که عروسک ها بازیگران این فیلم هستند از درام و رنج این تراژدی کم نمی کند. این فیلم از یک داستان واقعی الهام گرفته شده است و بینندگان با درک پایان ترسناک آن، اوج احساسات را تجربه می کنند. کشف تنها نوزاد زنده در شکم یکی از لاشه های آویزان در یخچال آخرین پیچ داستان است که امید را به ارمغان می آورد.»

ایده اولیه فیلم «سانگ اسپَرو» به اتفاقی که در سال ٢٠١۵ رخ داده بود، برمی گردد. یک کامیون حمل مواد پروتئینی در مرز اتریش، کنار جاده رها شده بود در حالی که جسم بی جان ٧١ پناهجو در یخچال کامیون بود. آنها از سرزمین‌های پر رنج‌شان عازم دنیای آزاد بودند. سال ۲۰۱۹ مشابه این فاجعه در ایرلند تکرار شد.

برای ساخت دکور این فیلم ۴۰۰ درخت، ۷۰۰ گُل و ۱۵۰ خانه کوچک از جنس پارچه ساخته شده است. همچنین برای اجرای بخشی از این پروژه از انیماترونیک و فیلمبرداری مستقیم از عروسک ها استفاده شده است.

فرزانه امیدوارنیا کارگردان ایرانی مقیم دانمارک فارغ‌التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد طراحی و خلاقیت و دکترای دیزاین از دانشگاه پلی تکنیک دانمارک است.

وی تا کنون علاوه بر «سانگ اسپَرو» ۲ فیلم کوتاه دیگر به نام های «بودن» (۲۰۱۷) و «دلبند» (۲۰۲۰) را ساخته که در جشنواره های متعدد به نمایش درآمده اند. او همچنین برای اپرای تئاتر سلطنتی دانمارک طراحی لباس کرده و تاکنون نمایشگاه های متعددی در زمینه های نقاشی، عروسک سازی و مجسمه سازی در دانمارک و نمایشگاه مجسمه های پارچه ای را در ایران برگزار کرده و به داستان نویسی و فیلمنامه نویسی هم مشغول است.

این جایزه چهل و هفتمین جایزه بین المللی فیلم «سانگ اسپرو» است که سال گذشته هم به آکادمی اسکار معرفی شده بود. همچنین این فیلم در سینماهای لس آنجلس به اکران عمومی درآمده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار