رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

جایزه بهترین فیلم و بهترین تدوین جشنواره فیلم تورینوی ایتالیا به فیلم سینمایی «درخت خاموش» رسید. جایزه بهترین فیلم و بهترین تدوین جشنواره فیلم تورینوی ایتالیا به فیلم سینمایی «درخت خاموش» به کارگردانی فایسال سویسال و تهیه کنندگی علی نوری اسکویی رسید. جایزه تدوین این فیلم که تولید مشترک ایران و ترکیه است به مصطفی […]

جایزه بهترین فیلم و بهترین تدوین جشنواره فیلم تورینوی ایتالیا به فیلم سینمایی «درخت خاموش» رسید.

جایزه بهترین فیلم و بهترین تدوین جشنواره فیلم تورینوی ایتالیا به فیلم سینمایی «درخت خاموش» به کارگردانی فایسال سویسال و تهیه کنندگی علی نوری اسکویی رسید.

جایزه تدوین این فیلم که تولید مشترک ایران و ترکیه است به مصطفی خرقه پوش رسید.

سویسال که به صورت آنلاین در مراسم اهدای جایزه حضور داشت رضایت خود را از دریافت جایزه تدوین توسط تدوین‌گر برجسته ایرانی مصطفی خرقه پوش ابراز کرد و از همه افرادی که در ساخت فیلم مشارکت داشتند، تشکر کرد. وی تاکید کرد که سینمای شاعرانه هنوز زنده است و یک روز از دل آتش سر بر می‌آورد.

امسال ۱۳ فیلم داستانی، ۱۶ مستند، ۵۱ فیلم کوتاه در فستیوال حضور داشتند و ۳۱ فیلم داستانی در بخش خارج از رقابتی به نمایش درآمدند.

این فستیوال که به صورت ترکیبی برگزار شد.

داستان و فیلمنامه «درخت خاموش» با نام قبلی «درخت گردو» از ادبیات و برخی رویدادهای تاریخی تاثیرگذار بر جامعه ترکیه الهام گرفته شده، موضوع اصلی «درخت خاموش» برگرفته از کتاب «پرنده تک بال» به قلم یاشار کمال است و ماجرای فیلم و اتفاقات اصلی حول یک درخت گردو می‌گذرد. از نماد درخت انجیر در نمایشنامه «تا ساختن یک مرد» اثر نویسنده فقید نجیب فاضل کیساکورک هم در این فیلم استفاده شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار