رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

حمایت از کسب و کارهای خانوادگی در «همکار من»، میزبانی برنامه «شب فیروزه‌ای» از رامین راستاد، پخش مستند تلویزیونی «اورژانس ایران» و حضور علیرضا مسعودی در «نشان ارادت» از جمله اخبار امروز صداوسیماست. به نقل از روابط عمومی صداوسیما، فصل سوم ویژه برنامه‌ تلویزیونی «همکار من» با محوریت حمایت از کسب و کارهای خانوادگی شنبه […]

حمایت از کسب و کارهای خانوادگی در «همکار من»، میزبانی برنامه «شب فیروزه‌ای» از رامین راستاد، پخش مستند تلویزیونی «اورژانس ایران» و حضور علیرضا مسعودی در «نشان ارادت» از جمله اخبار امروز صداوسیماست.

به نقل از روابط عمومی صداوسیما، فصل سوم ویژه برنامه‌ تلویزیونی «همکار من» با محوریت حمایت از کسب و کارهای خانوادگی شنبه ۲۰ شهریور ماه ساعت ۱۶ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این ویژه برنامه در راستای منویات مقام معظم رهبری درباره شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و اهمیت به کانون خانواده و اقتصاد خانواده در ۶۰ قسمت ۲۵ دقیقه ای در حال تهیه و تولید است.

همکار من در هر قسمت میزبان یک خانواده است که موضوع خانواده و اقتصاد آن را از منظر کسب و کار های خانگی و صنعتی بررسی می‌کند. به بیان دیگر این برنامه سعی دارد اهمیت موضوع خانواده، موفقیت، تلاش، اتحاد بین اعضای خانواده برای رسیدن به موفقیت ها را برای مخاطبان تبیین و تشریح کند.
همچنین این ویژه برنامه، نکات مفید و کلیدی برای شروع یک کسب و کار را به مخاطبان آموزش می دهد و مستند های جذابی را از کارآفرینان موفق کسب و کار های خانگی را نمایش می دهد.

حمایت از خانواده و کسب و کارهای خانوادگی، کمک به رونق تولید و تولید ملی، حمایت از نخبگان و ترغیب جامعه به عملی کردن ایده های نو و خلاقانه، استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از تولید ملی و… از رویکردهای مهم فصل سوم برنامه همکارمن است که از شبکه پنج سیما تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

برنامه «همکار من» کاری از گروه اقتصاد به تهیه کنندگی محسن سال افزون و اجرای مژده خنجری شنبه‌ها ساعت ۱۶ پخش و چهارشنبه‌ها ساعت ۱۳:۳۰ بازپخش می‌شود.

جوانان «خط شکن» راهی شبکه سه شدند

مستند «خط شکن» با روایتی از فعالیت گروه‌های جهادی هر شب از شبکه سه سیما پخش می‌شود. خط شکن روایتی است از جهاد عاشقانه و بی منت جوانان مخلص و گمنام در سراسر اقصی نقاط ایران که سعی دارد زوایای مختلف فعالیت این گروه‌ها را به تصویر بکشد.

هم اکنون ۴۴ قسمت از این مجموعه مستند از شبکه سه پخش شده و همچنان ادامه دارد. در این ۴۴ قسمت خط شکن به شهرها و روستاهای مختلفی در سراسر کشور رفته و با جوانان جهادی همراه و همسفر شده و لحظات نابی را روایت کرده است.
گروه‌های جهادی با هدف محرومیت زدایی، آبادانی، آموزش و فعالیت مختلف فرهنگی پا به عرصه میدان می‌گذارند. خط شکن علاوه بر نمایش جهاد جوانان بسیجی به دنبال کشف رمز و راز موفقیت در نیل به اهدافشان نیز است تا بتواند الگوی مناسبی از فعالیت‌های جمعی را برای آحاد جامعه بیان کند.
خط شکن کاری از خانه تولیدات جوان شبکه سه سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی سید یاسر صانعی است که هرشب از شبکه سه پخش می‌شود.
رامین راستاد در عمارت ارگ کلاه فرنگی بیرجند

برنامه «شب فیروزه ای» امشب شنبه ۲۰ شهریورماه ساعت ۲۲ از عمارت ارگ کلاه فرنگی بیرجند روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. پخش تصاویر و میان برنامه جذاب در کنار انعکاس ظرفیت های مذهبی، گردشگری، فرهنگی و اقتصادی استان خراسان جنوبی  از بخش های تماشایی این برنامه است.
شب فیروزه ای هر شب از ساعت ۲۲ به مدت ۴۵ دقیقه همزمان از شبکه های تهران و سیمای خراسان جنوبی  با اجرای سید مرتضی حسینی و محمدرضا زمانی پور تماشایی می شود.
این برنامه به تهیه کنندگی مهدی نیک روش هر هفته از شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۲ تقدیم نگاه مردم ایران می شود.

فیلم‌ساز جوان با «دایره» به آی‌فیلم می‌آید

برنامه سینمای کوتاه امشب میزبان سید محمدحسین موسوی، فیلم‌ساز جوان است و اولین تجربه‌ی او در فیلم کوتاه را نمایش می‌دهد.

سینمای کوتاه به‌تهیه‌کنندگی علی‌اکبر صدیقی، برنامه شنبه‌شب‌های شبکه آی‌فیلم است که با هدف معرفی و حمایت از فیلم‌سازان جوان کشورمان، هر هفته یک فیلم کوتاه را با حضور صاحب اثر به نمایش می‌گذارد.

فیلم کوتاه دایره ساخته سید محمدحسین موسوی، که از تازه کاران سینمای کوتاه است، سوژه این قسمت از برنامه شده است.

این فیلم‌ ۶دقیقه‌ای در سال ۱۳۹۷ و به‌تهیه‌کنندگی اسماعیل عظیمی، در نوع داستانی ساخته شده است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: گرانی مثل یک دایره درحال چرخیدن است. شما کجای این چرخه‌اید؟

سینمای کوتاه امشب ساعت ۲۳:۳۰ راهی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌شود. بازپخش آن نیز فردا یکشنبه ۲۱ شهریور، در ساعت‌های ۰۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ خواهد بود.

«اورژانس ایران» مستند شد

مستند تلویزیونی اورژانس ایران امشب روی آنتن شبکه یک می‌رود.

در این برنامه تلاش شده گوشه ای از خدمات نیروهای اورژانس به تصویر کشیده شود. همچنین درباره توانمندی های اورژانس، افق پیش رو، فرهنگ سازی و مشکلات آن صحبت شده است.

هر قسمت اورژانس ایران دارای یک موضوع مستقل است که در۳۰ دقیقه روایت می شود. سکته قلبی، امداد هوایی، اورژانس بانوان، عملیات ویژه، فرماندهی عملیات، موتورلانس و سکته مغزی، قسمت های این مجموعه را تشکیل می‌دهد. تولید مستند اورژانس ایران از اسفند سال ۹۹ آغاز شده و تا پایان تیر امسال ادامه داشته و تصویربرداری آن در استان های تهران، البرز، زنجان، قزوین و هرمزگان انجام شده است.
مستند تلویزیونی ۷  قسمتی اورژانس ایران به تهیه کنندگی و کارگردانی امیرحسین اکبری کاری از تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیماست که شنبه ها و دوشنبه ها ساعت ۲۰ روی آنتن خواهد رفت.

علیرضا مسعودی در «نشان ارادت»

علیرضا مسعودی بازیگر و نویسنده تلویزیون شنبه ۲۰ شهریور مهمان برنامه «نشان ارادت» خواهد بود. او در این برنامه با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات صادرکننده فرهنگ و هنر ایرانیان است، درباره تاثیر امام حسین (ع) در زندگی‌اش صحبت خواهد کرد.
دوازدهمین قسمت از برنامه «نشان ارادت» روز شنبه۲۰ شهریور حوالی ساعت ۱۷:۳۰ پخش‌ می‌شود و بازپخش آن حوالی ساعت ۱ بامداد خواهد بود.
سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، مهدی چمران، سعید شیخ‌زاده، سیدجواد هاشمی، شهرام عبدلی، مصطفی راغب، آرش میراسماعیلی، عباس جدیدی، گیتی معینی، رامین مهمان‌پرست، سیدمرتضی بختیاری از جمله مهمانان این برنامه در قسمت‌های پیشین بوده‌اند.

نشان ارادت به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی و با مشارکت ستاد بازسازی عتبات در ایام محرم و صفر از گروه معارف شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

پیش نویس تفاهم نامه بخش رادیو تئاتر فجر نوشته شد

در جلسه ای با حضور محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش، حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره تئاتر فجر، امین رهبر مدیر بخش رادیو تئاتر سه دوره قبل، ایوب آقاخانی، بهرام ابراهیمی، جواد پیشگر، جلال تجنگی مشاور ارشد دبیر جشنواره تأتر فجر و سایر مدیران دو مجموعه، پیش نویس تفاهم نامه بخش رادیو تأتر فجر جشنواره امسال نوشته شد.

این جلسه که در محل رادیوی قدیم تهران در میدان ارگ و رادیو نمایش فعلی برگزار شده است ، همانند سال های گذشته چارچوب کلی تفاهم نامه بخش رادیو تئاتر جشنواره پیش رو مورد توافق قرار گرفت و در کنار آن مواردی به عنوان آسیب شناسی از سوی مدیران و هنرمندان حاضر در این جلسه مطرح شد تا این بخش از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره های قبل پربارتر باشد.

بر اساس این خبر، پیش نویس تفاهم نامه بخش رادیو تئاتر جشنواره فجر امسال  با پیشنهادهایی از سوی مدیران دو مجموعه و هنرمندانی چون ایوب آقاخانی و بهرام ابراهیمی و جواد پیشگر نوشته شد و قرار است امضای این تفاهم نامه پس از نهایی شدن، توسط حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره تئاتر فجر و محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش صورت گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار