رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • دوشنبه 22 شهریور 1400 - 19:30
  • کد خبر : 76412
  • تئاتر
  • چاپ خبر : روایت سه قتل برنامه‌ریزی شده در «تنیدن»

رضا قنبرزاده فرید کارگردان نمایش «تنیدن» عنوان کرد داستان‌های این نمایش ۴ اپیزودی برگرفته از شرایط این روزهای جامعه است. رضا قنبرزاده فرید کارگردان نمایش «تنیدن» که به تازگی اجرای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده است در این باره گفت: این نمایش از ۲۱ شهریور ماه به مدت ۱۵ شب در سالن […]

رضا قنبرزاده فرید کارگردان نمایش «تنیدن» عنوان کرد داستان‌های این نمایش ۴ اپیزودی برگرفته از شرایط این روزهای جامعه است.

رضا قنبرزاده فرید کارگردان نمایش «تنیدن» که به تازگی اجرای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده است در این باره گفت: این نمایش از ۲۱ شهریور ماه به مدت ۱۵ شب در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است که البته در صورت استقبال امکان تمدید کار هم وجود دارد. این نمایش اثری ۴ اپیزودی است و براساس داستان‌های اجتماعی شکل گرفته است و می‌توان نمایش را برداشتی آزاد از داستان‌های واقعی دانست.

وی ادامه داد: تلاش شده در این نمایش به سمت نقد اجتماعی برویم و داستان‌ها هم در فضایی سیاه روایت می‌شوند که حال و هوایی نزدیک به ابزورد دارند از این در روایت داستان‌ها با فضایی رئالیستی مواجه نیستیم و هرچه جلوتر می‌رویم آدم‌ها بیشتر به سمت تاریکی می‌روند.

قنبرزاده فرید درباره مضمون اپیزودها بیان کرد: داستان هر اپیزود به لحاظ اپیزودیک به یکدیگر ارتباط ندارند اما از نظر فرم اجرایی به هم شبیه هستند. اپیزود اول درباره پسری است که صاحب کار خواهرش را به قتل می‌رساند چون به ارتباط او با خواهرش شک کرده است، اپیزود دوم درباره ۲ کارگر ساختمانی است که مورد تعرض صاحب کارشان قرار می‌گیرند و تصمیم به کشتن او می‌گیرند و نمی‌دانند با جسد چه کنند، داستان سوم درباره زنی است که ۱۰ سال است در کما قرار دارد و جنینی در بدن دارد که امکان خارج شدنش نیست و همین باعث شده که بدنش بوی نامطبوعی بگیرد و همین مساله شوهرش را که از او پذیرایی می‌کند، خسته کرده است، اپیزود چهارم هم درباره ۲ چریک مجاهد است که جایی پنهان شده‌اند اما وقتی بعد از یک هفته می‌خواهند از آنجا خارج شوند می‌بینند که امکان خروج ندارند و عفونت هم تمام بدنشان را گرفته به همین دلیل تصمیم هولناکی می‌گیرند…

این کارگردان تئاتر در پایان درباره مضمون ناامیدکننده و سیاه اپیزودهای نمایش توضیح داد: این نمایش درباره آدم‌های معمولی است که بدون اینکه بخواهند در شرایط غیرعادی قرار گرفتند و نمی‌دانند باید چه کنند. شکل‌گیری نمایش ناشی از تاثیراتی است که جامعه روی من گذاشته است. همچنین شرایط کرونا هم باعث ناامیدی همه ما شده است و این نمایش هم برآیند شرایطی است که این روزها با آن روبرو هستیم چون در ناخودآگاه همه ما ترس، ناامیدی، خشونت و استرس رخنه کرده است از همین رو قصه‌های نمایش هم عملاً هیچ وقت تمام نمی‌شوند چون پایانشان انگار شروع روز بعد در همان وضعیت است.

نمایش «تنیدن» از ۲۱ شهریور تا ۱۰ مهر ماه در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار