رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

«رویا می‌بافد تا آبی دریا» به کارگردانی مریم خلیل‌زاده و «دیوار چهارم» ساخته محبوبه کلایی به بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌های کوتاه شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن بخارست «انیمست» راه یافتند. جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انیمست «animist» تنها جشنواره انیمیشن در کشور رومانی است و در سال ۲۰۰۶ میلادی تاسیس شده است. در بخش مسابقه […]

«رویا می‌بافد تا آبی دریا» به کارگردانی مریم خلیل‌زاده و «دیوار چهارم» ساخته محبوبه کلایی به بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌های کوتاه شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن بخارست «انیمست» راه یافتند.

جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انیمست «animist» تنها جشنواره انیمیشن در کشور رومانی است و در سال ۲۰۰۶ میلادی تاسیس شده است.

در بخش مسابقه کوتاه این جشنواره در کنار دو انیمیشن رویا می‌بافد تا آبی دریا و دیوار چهارم آثاری از کشورهای روسیه، مجارستان، کروواسی، تایوان، قبرس، مکزیک، کلمبیا، اسپانیا، کانادا، استونی، لهستان، ایتالیا، هلند، لاتویا، استرالیا، آلمان، ژاپن، آمریکا، انگلستان، فرانسه، شیلی، سوئیس، بلژیک، سنگاپور، ارمنستان، ایران و عربستان صعودی به نمایش درخواهد آمد.

این جشنواره دارای ۶ بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه، بلند، تمرکز بر کشورهای مختلف، استودیوهای انیمیشن و مدارس فیلم است وبرنده جایزه انیمست واجد شرایط برای بررسی در بخش فیلم‌های انیمیشن کوتاه جوایز اسکار خواهد بود.

شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن بخارست «انیمست» به صورت فیزیکی و آنلاین از تاریخ ۸ تا ۱۷ اکتبر(۱۶ الی ۲۵ مهر ماه) برگزار خواهد شد.

در خلاصه داستان انیمیشن ۸ دقیقه ای رویا می‌بافد تا آبی دریا آمده است: این انیمیشن داستان شاعرانه زندگی یک پیرزن، یک زن و یک دختربچه است و کسی که آن ها را به هم متصل می کند یک همسر و یک پدر است که به جنگ رفته و دیگر باز نخواهد گشت.

در خلاصه داستان انیمیشن ده دقیقه ای دیوار چهارم هم آمده است: آرزو، خیال و خواسته‌هایش در یک آشپرخانه کوچک خلاصه شده؛ پسرک لکنتی آنجا مشغول بازی‌ است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار