رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

پیکر فتحعلی اویسی بازیگر سینما و تلویزیون تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد. مراسم تشییع پیکر فتحعلی اویسی بازیگر سینما و تلویزیون پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۴ مهرماه) در قطعه هنرمندان برگزار شد و پیکر این هنرمند در کنار مزار محمود اختیار شاعر و نویسنده به خاک سپرده شد. […]

پیکر فتحعلی اویسی بازیگر سینما و تلویزیون تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر فتحعلی اویسی بازیگر سینما و تلویزیون پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۴ مهرماه) در قطعه هنرمندان برگزار شد و پیکر این هنرمند در کنار مزار محمود اختیار شاعر و نویسنده به خاک سپرده شد.

در این مراسم محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، محمد شیری، سیدعلی صالحی، امیر جعفری، رضا بنفشه خواه و… حضور داشتند.

این بازیگر دوشنبه ۱۲ مهرماه بعد از گذشت یک هفته که به دلیل سکته مغزی در کما به سر می‌برد، در بیمارستان درگذشت.

فتحعلی اویسی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در سال ۱۳۲۴ در فردو قم به دنیا آمد. زنده‌یاد اویسی از بازیگارن نسبتا پرکار دهه شصت و هفتاد بود که در فیلم‌هایی همچون هامون، ناخدا خورشید، سرب، دلشدگان، دستمزد، حادثه در کندوان،بانو و می‌خواهم زنده بمانم عموماً در نقش‌های منفی و یا جدی به ایفای نقش پرداخت. سریال‌های سربداران، تنهاترین سردار، کاکتوس، ولایت عشق و تفنگ‌ سرپر هم از مجموعه‌های تلویزیونی است که او در آن‌ها ایفای نقش کرده بود.

با این حال از اواخر دهه هفتاد و با نقش آفرینی در فیلممومیایی۳ و مجموعه‌هایی همچون کاکتوس، و بدون شرح به عنوان یک بازیگر طنز جایگاه جدیدی را از آن خود کرد. او در ادامه نیز در مجموعه‌های طنز کمربندها را ببندیم،باغچه مینو، دارا و ندار، زیرزمین و بایرام و فیلم‌های سینمایی داماد خجالتی، افراطی‌ها و دزدان خیابان جردن به حضور در آثار طنز ادامه داد.

این هنرمند همچنین در عرصه خوانندگی نیز فعالیت داشت و آلبوم موسیقی به نام «خونه دل» را منتشر کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار