رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

بازیگر سریال‌های تلویزیونی با اشاره به آثاری که طی دهه‌های پیش ساخته می‌شد از دقت و وسواس برای این سریال‌ها سخن گفت. عبدالرضا اکبری بازیگر سریال «تولدی دیگر» که این روزها از شبکه آی‌فیلم بازپخش می‌شود درباره این سریال اظهار داشت: از بازی در این سریال سال‌های زیادی می‌گذرد اما یکی از آن کارهایی بود که […]

بازیگر سریال‌های تلویزیونی با اشاره به آثاری که طی دهه‌های پیش ساخته می‌شد از دقت و وسواس برای این سریال‌ها سخن گفت.

عبدالرضا اکبری بازیگر سریال «تولدی دیگر» که این روزها از شبکه آی‌فیلم بازپخش می‌شود درباره این سریال اظهار داشت: از بازی در این سریال سال‌های زیادی می‌گذرد اما یکی از آن کارهایی بود که با وسواس و دقت ساخته شد. با وجودی که نویسندگان مختلفی در مقاطع زمانی گوناگون روی فیلمنامه سریال کار کرده بودند اما داریوش فرهنگ کارگردان سریال در هنگام تمرین، نگاه ویژه‌ای به فیلمنامه و دیالوگ‌ها داشت.

وی ادامه داد: جلسات تمرینی متعددی داشتیم و بازیگران دور هم جمع شده و ضمن آشنایی بیشتر تمرین می‌کردند. آقای فرهنگ برای تمرین اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل بود، یعنی همان موضوعی که متاسفانه این روزها مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بازیگران در دقیقه ۹۰ با هم آشنا می‌شوند و بدون تمرین خاصی، کار را شروع می‌کنند. این واقعاً یک ایراد است که نتیجه‌اش را در هنگام پخش سریال می‌توان مشاهده کرد اما آن زمان، اینگونه نبود و بازیگران مثل یک خانواده بودند که دور هم جمع می‌شدند و ارتباط و هماهنگی خوبی با هم داشتند.

وی با اشاره به نقطه قوت این سریال اظهار کرد: داریوش فرهنگ با کوله باری از تجربیات تئاتری و با دقت و وسواس، کار را پیش می‌برد. بازیگران از قبل فیلمنامه را به شکل کامل خوانده و دیالوگ‌ها را حفظ کرده بودند. شناخت خوبی هم از یکدیگر داشتیم و در هنگام بازی، فقط به ریزه‌کاری‌ها توجه می‌کردیم. گروه تصویربرداری هم همه تلاشش را می‌کرد تا کاری شسته و رفته از آب دربیاید.

وجه تمایز سریال‌های قدیمی مثل «تولدی دیگر» با کارهای امروزی

اکبری با اشاره به تلاش برای کارهای قدیمی بر خلاف امروز ادامه داد: دقت و وسواس بر روی تمام جزئیات از لحظه نگارش فیلمنامه گرفته تا تمرینات و اجرا باعث شد تا سریالی ساخته شود که مردم همچنان از تماشای دوباره‌اش لذت می‌برند و برایشان خاطره‌انگیز و جذاب است. «تولدی دیگر» یک درام خانوادگی است که رگه‌هایی از کمدی هم در آن مشاهده می‌شود. شادی و غم واقعی در این سریال جاری است. در مجموع یک کار حرفه‌ای بود که همه چیز در آن فراهم شده بود. تهیه کننده نهایت حمایت را از عوامل داشت و هر چیزی سر جای خودش قرار داشت. هیچ شتاب زدگی و عجله‌ای هم برای ساختش نبود و همه امور طبق برنامه پیش می‌رفت. همه این عوامل دست به دست هم داده بود تا «تولدی دیگر» به یک سریال جذاب و ماندگار تبدیل شود.

وی درباره اهمیت بازیگران حرفه‌ای یادآور شد: حضور بازیگرانی مثل خانم جمیله شیخی در این سریال یک غنیمت بود و واقعاً از ایشان زیاد می‌آموختیم. بازیگران پیشکسوت و توانای دیگری همچون شادروانان نعمت الله گرجی، منصور والامقام و فاطمه طاهری هم در این سریال حضور داشتند. ضمن اینکه بازیگران جوان مثل خانم لعیا زنگنه بازی‌های خوب و جذابی را در سریال از خود ارائه دادند.

غصه از دیدن سریال‌های قدیمی

این بازیگر با اشاره به پخش سریال‌های قدیمی عنوان کرد: دیدن سریال‌هایی مثل «پهلوانان نمی‌میرند»، «مزد ترس»، «باغ گیلاس»، «روزهای اعتراض» و همین «تولدی دیگر»، هم برایم جذاب است و هم باعث آزارم می‌شود. ۲۰ تا ۳۰ سال از پخش این سریال‌ها گذشته و بسیاری از بازیگران که اتفاقاً خیلی هم عزیز و محترم و برجسته بودند در عالم هنر، دیگر در میان ما نیستند. وقتی سریال‌های قدیمی را می‌بینم با خودم می‌گویم چقدر حیف که بزرگانی مثل خانم شیخی و آقایان والامقام و گرجی دیگر در میان ما نیستند و هیچکس هم نتوانست جای آنها را پر کند. این موضوع واقعاً باعث غصه‌ام می‌شود و نبود همکارانم واقعاً آزارم می‌دهد. البته دیدن سریال‌های قدیمی باعث زنده شدن خاطرات شیرین هم می‌شود و برایم خاطره‌انگیز است. از سوی دیگر، خوشحال می‌شوم که مردم همچنان این جریان را دوست دارند و از آنها استقبال می‌کنند و برایشان حکم نوستالژی را دارد.

بازیگر «مزد ترس» درباره موقعیت‌هایی که فرهنگ با این سریال برجسته کرد، گفت: حضور بازیگران کودک در یک فیلم یا سریال لحظات خاص و غیرمنتظره‌ای را ایجاد می‌کند و به کارگردانی کلی ایده جالب می‌دهد. آقای فرهنگ این اتفاقات غیرمنتظره و غیرقابل پیش بینی در بازی بازیگران کودک سریال را تبدیل به جریان نمایشی می‌کرد و در فیلمنامه می‌گنجاند. سه بازیگر کودک داشتیم که واقعاً کم سن و سال بودند و ما را مثل پدر و مادر واقعی شان پذیرفته بودند. در خانه‌ای که تصویربرداری داشتیم استخری بود که در یکی از سکانس‌ها به درون استخر پرت می‌شدم. بچه‌ها برای این سکانس خیلی هیجان زده بودند، با وجودی که می‌دانستند صحنه ساختگی است. از سوی دیگر، سگی که در آن خانه بود با دیدن سقوط من در آب دورخیز کرده و تلاش داشت تا خودش را داخل استخر بیندازند و مرا نجات دهد.

وی در پایان درباره فعالیت‌های این روزهایش خبر داد: در سریال «شب بیدار» به کارگردانی رضا ابوفاضل مشغول بازی هستم. این سریال را علی مهام تهیه می‌کند و ۳۰ قسمت است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار