تعداد بسیاری از فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌ها زیر چتر کمپانی «وارنر» (Warner Bros)  قرار میگیرند.

«دی‌سی فندام» (DC FanDome) عنوان رویدادی است که هرساله توسط کمپانی «دی‌سی کامیکس» (DC Comics) برگزار می‌گردد و جدیدترین اخبار از پروژه‌های آتی در آن به هواداران محصولات این شرکت داده می‌شود. امسال به علت شرایط کرونایی این رویداد به‌صورت مجازی پخش شد که در ادامه به مهم‌ترین اتفاقات این برنامه خواهیم پرداخت.

جای تعجب ندارد که مسئولان «دی‌سی» بزرگ‌ترین خبر را برای آخر برنامه نگه داشتند. تریلر اول فیلم «بتمن» (The Batman) در برنامه سال قبل پخش شد و امسال شاهد بینش تیره و جدی فیلم «مت ریوز» در تریلر دوم بودیم. گفتنی است نظاره‌گر صحنه‌های جدیدی از کاراکترهای فیلم از جمله «زویی کرویتز» در نقش «زن گربه‌ای» (Catwoman) و « کالین فارل» در نقش «پنگوئن» هستیم؛ همچنین تصاویر جدیدی از ماشین بتمن را دیدیم که شبیه ماشین‌های کلاسیک آمریکایی طراحی شده است.

لازم به ذکر است شبکه «اچ بی او مکس» (HBO Max) خانه پخش سریال های شاخص دی‌سی بوده و خواهد ماند. «دی‌سی فندام» اخبار جدیدی درباره فصل چهارم سریالهای پر بیننده «تایتان‌ها» و «دوم پترول» آورد. همچنین سریال «پنیورث»  برای پخش فصل سوم نیز به «اچ بی او مکس» خواهد رفت.

از تریلر سریال «صلح‌طلب» (Peacemaker) با بازی جان سینا و کارگردانی جیمز گان رونمایی شد. تصاویر منتشر شده، حال هوای فیلم دیگر جیمز گان «جوخه انتحار» را داشته و سرشار از همان شوخی‌های اکشن و روایت داستانی عجیب غریب است.

ناگفته نماند فیلم «اَدام سیاه» (Black Adam) با بازی «راک» که چند سالی را در پیش‌تولید سپری می‌کرد، بالاخره وارد مرحله تولید شده و «دی‌سی فندام» با انتشار تیزری به گمانه‌زنی‌ها پایان داد. در این تصاویر ما شاهد هستیم که «اَدام سیاه» با بازی راک به معنی واقعی کلمه یکی از کوماندوها را خفه و به خاکستر تبدیل کرد. علت علاقه راک برای ساختن این پروژه، پخش این تصاویر خارق‌العاده بود.

رونمایی از بازی «جوخه انتحار: کشتن لیگ عدالت» (Suicide Squad: Kill the Justice League) بخش دیگری از این برنامه بود. کمپانی بازی‌سازی «راکستِدی» که سری بازی‌های «بتمن: آرکهام» را ساخته است، این محصول را تولید کرده و سال آینده برای کنسول‌های نسل جدید و پی‌سی منتشر خواهد شد. در این تریلر ما شاهد خط داستانی ضد قهرمانان بازی، هارلی کویین، دِدشات، پادشاه کوسه و بومرنگ هستیم. پایان تریلر نشان می‌دهد سوپرمن زیر پای این کاراکترها است. گیمرها می‌توانند در نقش یکی از این چهار کاراکتر به‌صورت کمپین انفرادی، آنلاین و تیمی باشند.

تصاویری از پشت‌صحنه «شزم! خشم خدایان» (Shazam! Fury of the Gods) نشان می‌دهد که هلن میرن، لوسی لیو و ریچل زیگلر نقش‌های ضدقهرمان فیلم به ترتیب هسپرا، کالیپسو و دختر اطلس را بازی خواهند کرد.

تیزر جدیدی از سریال نتفلیکسی «سندمن» (The Sandman) با بازی «گوئندولین کریستی» در نقش لوسیفر منتشر شد. سریال درباره لوسیفری که جهنم را ترک کرده و به دنبال جنبه‌های غیر قابل پیش بینی زندگی جاودانه است. این سریال بر اساس کامیک بوک های «نیل گیمن» با مدیریت تولید خود گیمن و دیوید اس گویر ساخته شده است. فردی که با کریستوفر نولان در طراحی داستان سه گانه «شوالیه تاریکی» همکاری کرده و اخیرا هم سریال «بنیاد» را بر مبنای آثار ایزاک آسیموف برای اپل تی‌وی پلاس ساخته است. گفتنی است نتفلیکس هنوز تاریخ پخش سریال «سندمن» را اعلام نکرده است.

بد نیست بدانید برنامه «دی‌سی فندام» رونمایی از سریال انیمیشنی «بتمن» ، سریال «نَومی» ، «استارگرل» و سریال «بت‌وومن» را نیز شامل بود. آثاری که برخی از آنها جزو دنیای «کماندار» هستند و از شبکه CW روی آنتن خواهند رفت.

منبع: سوره سینما