رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

در برنامه « مستند فرهنگ» سه شنبه ۴ آبان ماه، زندگی «احمد صافی» پدر علم مشاوره در تعلیم و تربیت ایران بررسی می‌شود. به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، «مستند فرهنگ» امروز به روایت گوشه‌هایی از زندگانی و فعالیت‌های احمد صافی؛ چهره ماندگار تعلیم و تربیت اختصاص دارد. این چهره ماندگار معلمیِ کشور برای […]

در برنامه « مستند فرهنگ» سه شنبه ۴ آبان ماه، زندگی «احمد صافی» پدر علم مشاوره در تعلیم و تربیت ایران بررسی می‌شود.

به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، «مستند فرهنگ» امروز به روایت گوشه‌هایی از زندگانی و فعالیت‌های احمد صافی؛ چهره ماندگار تعلیم و تربیت اختصاص دارد.

این چهره ماندگار معلمیِ کشور برای قریب به اتفاق فرهیختگان چهره ای شناخته شده است؛ وی مؤلف ۳۵ عنوان کتاب در حوزه خانواده، تربیت، مدیریت و مشاوره است. «سازمان و قوانین آموزش ‌و ‌پرورش ایران»، «سیمای معلم»، «اصول و فنون راهنمایی و مشاوره» و «مسائل آموزش ‌و ‌پرورش» از جمله کتاب‌هایی هستند که علاقه بیشتری هم به آن‌ها دارد.

صافی در جایگاه‌های مختلفی چون دبیر کلی شورای عالی آموزش‌وپرورش، معاون آموزشی وزیر و ده‌ها شورا، انجمن، مجلات و نشریات آموزشی و علمی فعالیت کرده است. این چهره فرهنگی همچنین مؤسس و مدیر مرکز راهنمایی و مشاوره صبح امید بوده و مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور بازنشستگان است. در سال ۱۳۹۷، زندگینامه و تجارب وی در کتابی با عنوان «معلم مصلح» توسط نشر افست به چاپ رسید.

استاد صافی به ایرانگردی و جهانگردی نیز علاقه خاصی دارد و در زمینه آموزش ‌و ‌پرورش ژاپن، مالزی، ترکیه و فرانسه نیز مطالعه داشته است. او در سال ۱۳۷۸ مرکز مشاوره صبح امید را تأسیس کرد. صافی همچنین عضو تحریریه مجلات و کمیسیون‌های مختلفی در شورای عالی آموزش‌وپرورش نیز است.

برنامه‌« مستند فرهنگ» ساعت ۲۰:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار