رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
گفتگوی سینماخانه با چهره های نو (۱)

گفتگوی سینماخانه با «علی تیموری»؛ بازیگر جوان سینما

پایگاه خبری سینماخانه در راستای سیاست حمایت و معرفی چهره های تازه در عرصه سینما و تئاتر مجموعه گفتگوهایی را با هنرمندان جوان فعال در این حوزه ها انجام می دهد. علی تیموری از بازیگران جوان عرصه هنرهای نمایشی و فارغ التحصیل کارشناسی رشته حسابداری حرفه ای از دانشگاه آزاد اسلامی و عضو مشاغل آزاد […]

پایگاه خبری سینماخانه در راستای سیاست حمایت و معرفی چهره های تازه در عرصه سینما و تئاتر مجموعه گفتگوهایی را با هنرمندان جوان فعال در این حوزه ها انجام می دهد.

علی تیموری از بازیگران جوان عرصه هنرهای نمایشی و فارغ التحصیل کارشناسی رشته حسابداری حرفه ای از دانشگاه آزاد اسلامی و عضو مشاغل آزاد اتاق اصناف می باشد. او علاوه بر بازیگری به فعالیت های ورزشی در رشته رزمی هم می پردازد و درحوزه مدلینگ نیز حضور دارد.
گفتگوی سینما خانه با این چهره نو را از نظر می گذرانید:

*چطور شد که به بازیگری علاقمند شدید؟
من چون علاقه زیادی به این حرفه دارم بر این باور بودم که می توانم نقش را در درونم پرورش بدهم و به ایفای آن در پروژه های سینمایی و تلویزیونی بپردازم البته معیار من در پرورش مهارت های بازیگری، تئاتر بود که به خوبی یک بازیگر را پخته می سازد بر این اساس و از سال ۱۳۹۰ در نمایش ها مختلف و سالن های حرفه ای به اجرای آثار مختلف مشغول هستم. به عقیده من سخت کوش بودن در این حرفه شرط اول می باشد که باعث شناخته شدن بازیگر و روانه شدن سیل پیشنهادات به سوی او گردد.

*چه برداشتی از سینما و بازیگری دارید؟
به نظره من شروع بازیگری کاری دشوار است برای یک علاقه مند، چرا که بازیگری امروزه حرفه شلوغ و شاید زیاده از حد پر ازدحامی است و رقابت در آن برای بدست آوردن یک نقش هر چند کوتاه، بسیار شدید است. وجود خیل عظیمی از بازیگران با تجربه باعث شده است که این موضوع تشدید بشود. بازیگر باید فرد باهوشی باشد تا بتواند سریعاً با روند فیلم آشنا و متن فیلمنامه را حفظ کند. همچنین در بسیاری موارد باید از خلاقیت خود در ایفای نقش بهترین بهره را بگیرد.

*چه توصیه ای به جوانان هم سن و سال خود در عرصه فرهنگ هنر دارید؟

به اعتقاد من توانایی، همت، عزم و ایمان جوان امروز کمتر از جوان دهه ۶۰ نیست، اما جوان امروز در معرض تهدیدهای خطرناک فکری قرار دارد که این افکار غلط با ابزارها و وسایل ارتباطی فراوان، در سطح گسترده‌ای قابل انتشار هستند و در این زمینه باید ضمن استفاده از متخصصان، حرفه ای ها و با تجربه های صنف سینما و کسانی که در مسائل ارتباطی سینمایی تجربه دارند، از ابزار فرهنگ هنر نیز حداکثر بهره‌گیری صورت گیرد.

*تا به امروز در چه آثاری حضور داشته اید؟

نمایشهای الیورتوئیست، نمایش سانفرانسیسکو، نمایش پدرخوانده، اسکارفیس و در سینما رد خون، متری شیش و نیم، مصادره، سرخپوست، جاندار، مطرب و جهان با من برقص به ایفای نقش پرداخته ام

*حرف آخر؟

اصلی ترین مسئله ی من درک خودم است و سپس یافتن آسانترین راه برای آنکه دیگران هم مرا درک کنند؛ پس بهترین فیلم من لبخند من است و لبخندها خدا را ستایش می کنند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار