«آمبولانس» بر اساس فیلمی دانمارکی با همین عنوان به کارگردانی و نویسندگی لاریتس مانچ پیترسِن ساخته شده است که تهیه کنندگی آن را مایکل بی، بردلی جی فیشر و جیمز وندربیلت برعهده داشته و هفتم فوریه در سینماها اکران خواهد شد.

یحیی عبدالمتین و جیک جیلنهال بازیگران این فیلم هستند که در نقش دو برادر، درصدد جاه‌طلبانه ترین سرقت در تاریخ لس‌آنجلس برآمده‌اند.

در این فیلم یحیی عبدالمتین، بازیگر نقش افسر با سابقه جنگ افغانستان به نام «ویل شارپ» که به شدت به دنبال پیدا کردن پولی است تا خرج دوا و درمان همسرش را بدهد، با تصمیم عجولانه اش از برادر ناتنی خود «دنی» (جیک جیلنهال) می‌خواهد تا به او کمک کند.

دنی به عنوان فردی که همیشه قانون را زیر پای خود گذاشته است، به ویل پیشنهاد جاه‌طلبانه ترین سرقت از بانک در تاریخ لس‌آنجلس را می‌دهد. او که مصمم به نجات همسرش است، چاره ای جز قبول پیشنهاد ندارد.

در ابتدای تریلر، در فلاش بکی به زمان کودکی آن‌ها زده می‌شود که دنی با لحن معذرت خواهانه به ویل می‌گوید «من نمی‌خواستم که این مسائل برای تو پیش بیاید، من می‌خواستم همه چیز به اولش برگردد» در تضاد با این دیالوگ‌ها، ما شاهد تعقیب و گریز پلیس در زمان حال هستیم و دنی از ویل می‌پرسد «آیا تا به حال تو را در مصیبتی انداخته ام که نتوانم نجاتت دهم؟» با توجه به ادامه تریلر این مصیبت به آسانی اتفاقات کودکی، حل نخواهد شد.

روز سرقت دو برادر خود را در مخمصه‌ای دشوار می‌بینند و چاره‌ای جز سرقت نداشته و تصمیم به فرار در یک آمبولانس می‌گیرند. اما این آمبولانس خالی نیست، یک افسر پلیس زخمی، یک تکنسین فوریت‌های پزشکی با بازی ایزا گانزالز و راننده‌ای بچه سال در آمبولانس حضور دارند.

منبع: سوره سینما