رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

انجمن سینمایی شهر کن برنامه ویژه‌ای با عنوان «زوم روی سینمای ایران» را با نمایش دو فیلم از آثار سینماگران ایرانی در دستور کار قرار داده است. در این دوره از این رویداد که از سوی انجمن سینمایی شهر کن ترتیب داده شده است، روز پنجشنبه ۲۸ اکتبر (۶ آبان) از ساعت ۱۸:۳۰ فیلم «هندی […]

انجمن سینمایی شهر کن برنامه ویژه‌ای با عنوان «زوم روی سینمای ایران» را با نمایش دو فیلم از آثار سینماگران ایرانی در دستور کار قرار داده است.

در این دوره از این رویداد که از سوی انجمن سینمایی شهر کن ترتیب داده شده است، روز پنجشنبه ۲۸ اکتبر (۶ آبان) از ساعت ۱۸:۳۰ فیلم «هندی و هرمز» ساخته عباس امینی و پس از آن از ساعت ۲۰:۳۰ مستند «سایه‌های بی‌خورشید» در سالن سینمایی « Espace Miramar» شهر کن به نمایش گذاشته می‌شوند.

استادان و دانشجویان مدرسه سینمایی «ESRA» در شهر نیس نیز به این برنامه دعوت شده‌اند و به تماشای این دو فیلم ایرانی خواهند نشست. در سال‌های گذشته نیز فیلم‌های «والدراما»،‌ «اسرافیل»، «مالاریا»، «رفتن»، «درساژ» و «بنفشه آفریقایی» در برنامه «زوم روی سینمای ایران» شهر کن به روی پرده رفته بودند.

همچنین مستند «سایه‌های بی‌خورشید» ساخته مهرداد اسکویی قرار است از تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۲ دی ماه) توسط کمپانی «Les Films de Whippet» اکران سراسری خواهد شد. این کمپانی فرانسوی پیش از این در سال ۲۰۱۲ مستند «آخرین روزهای رمستان»، در سال ۲۰۱۷ مستند «رویاهای دم صبح» از دیگر ساخته اسکویی را نیز در فرانسه اکران کرده است.

«سایه‌های بی‌خورشید» تاکنون در ۴۰ جشنواره سینمایی شرکت داشته و موفق به کسب ۱۵ جایزه از جمله جایزه معتبر بهترین کارگردانی ازجشنواره مستند آمستردام (ایدفا)، تقدیر ویژه جشنواره مستند بیگ اسکای آمریکا، جایزه شاخ نقره‌ای و بهترین فیلم ازنگاه هیات دوران جشنواره کراکو لهستان و همچنین جایزه بهترین مستند جشنواره سینه‌داک تفلیس در گرجستان را کسب کرده است.

پخش بین المللی این فیلم ها را نسرین میرشب کمپانی “دریم لب” برعهده دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار