رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • شنبه 8 آبان 1400 - 15:05
  • کد خبر : 80409
  • تئاتر
  • چاپ خبر : تئاتر درمانی یکی از مهمترین و جذاب ترین زیر شاخه های هنر درمانی است

لیلا فیضی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری سینماخانه به شرح تئاتر درمانی و عنوان کرد: تئاتر درمانی یکی از مهمترین و جذاب ترین زیر شاخه های هنر درمانی  است که تلفیقی از هنر نمایش و علم روانشناسی می باشد. این روش اولین بار توسط آقای مورنو مطرح شد. مورنو صحنه تئاتر را بعنوان مسیر […]

لیلا فیضی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری سینماخانه به شرح تئاتر درمانی و عنوان کرد: تئاتر درمانی یکی از مهمترین و جذاب ترین زیر شاخه های هنر درمانی  است که تلفیقی از هنر نمایش و علم روانشناسی می باشد. این روش اولین بار توسط آقای مورنو مطرح شد. مورنو صحنه تئاتر را بعنوان مسیر تمام عیار و کامل، جهت ارتباط و از بین بردنِ نگرانی ها قلمداد می کند. در ایران متاسفانه به این روش کمتر پرداخته شده  و تا جایی که  پیشینه ها رو جستجو کردم، بنده بعنوان اولین فردی که این روش درمانی را در آموزش و پرورش به شکل منسجم بعنوان روش درمانی بنا نهاده و به شکل روتین ادامه می دهد هستم و در جشنواره تجارب نو و برتر بین مشاورین، این تجربه به عنوان تجربه برتر معرفی شد و مقاله ی بنده برگزیده اعلام شد.

وی در ادامه افزود: این روش به جهت ویژگی نمایشیِ آن از جذابیت خاصی برای کودکان و نوجوانان برخوردار است. در این روش علاوه بر درمان یک سری اختلالات از اختلالات بعدی پیشگیری به عمل می آید و پیشگیری که اولین هدف هر درمانگری هست محقق می شود. جذابیت دیگر این روش این هست که تمام هیجانات و سیستم عصبی و حس های افراد را می توان با این روش درگیر کرد و به آن جهت داد و دیگر اینکه حتی مشاهده و اجرای صحنه های هنری در طی اجرا، اثر روانی بسیاری روی کنترل و کاهش هیجان و آرامش مراجع ایجاد می کند و در کمتر روشی چنین اثرات جذاب و مفیدی دیده می شود و مهمتر از آن این است  که جایگزین مناسبی برای مصرف دارو است.

فیضی در ادامه به مشکلات اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات در مسیر درمانگری  مثل بنده وجود دارد، عدم آگاهی و آشنایی خیلی از مراجعه کننده ها با این روش درمانی است و بسیاری از انرژی درمانگر، صرف معرفی این روش و توجیه مراجعه کنندگان می شود. امید دارم که مسئولین مربوطه در معرفی این روش درمانی جذاب قدم موثری بردارند. البته بنده جلساتی را با رئیس آموزش پرورش بعضی مناطق تهران در این باره داشته ام که امیدوارم مثمرثمر واقع شود.

وی در آخر افزود: تئاتر درمانی و دنیای هنر کمک می کند با خودمان در صلح باشیم و در واقع کسی که با خودش در صلح باشد ،جهان از شرش در امان خواهد بود.

لیلا فیضی روانشناس، مدرس تئاتر، مدرس روانشناسی، مدیر آکادمی بازیگری چهره و تئاتر درمانگر است که سالها در حیطه نمایش و دنیای هنر اعم از مشاور کارگردان، مشاور نویسنده، دراماتورژ،کارگردانی، داور مسابقات فرهنگی و هنری ،تهیه کننده و نویسنده فیلم کوتاه و اخیرا مجری طرح ،فعالیت داشته و نمایش های شمارش معکوس،ایستگاه سلام ،  سه جلد ، دعوت به یک مراسم سوال،  تپانچه ، سکوت ، تکیه ،شرف،ورودی پنج و یک فیلم کوتاه بنام بهار را در کارنامه هنری خود دارد.

سینماخانه / خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار