رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما سه‌شنبه شب به نمایندگی از رئیس رسانه ملی به عیادت احمدرضا معتمدی، کارگردان رفت. به نقل از روابط عمومی صداوسیما، حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما در این دیدار گفت: بسیاری از دوستان فکری و فرهنگی کشورمان منتظرند که دکتر احمدرضا معتمدی دوباره به دانشگاه بازگردد، […]

مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما سه‌شنبه شب به نمایندگی از رئیس رسانه ملی به عیادت احمدرضا معتمدی، کارگردان رفت.

به نقل از روابط عمومی صداوسیما، حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما در این دیدار گفت: بسیاری از دوستان فکری و فرهنگی کشورمان منتظرند که دکتر احمدرضا معتمدی دوباره به دانشگاه بازگردد، تدریس کند و کار بسازد.

وی افزود: هم دانشجویان و هم فضای سینمایی کشور برای شما آرزوی توفیق و بهبودی دارند و منتظر حضور شما در سینما و دانشگاه هستند.

احمدرضا معتمدی، دکترای فلسفه هنر دانشگاه علامه طباطبایی هم در این دیدار با آرزوی توفیق رسانه ملی در دوره ریاست پیمان جبلی گفت: خواهش می‌کنم در دوره جدید، هفت فیلمی را که ساختم صداوسیما بدون جرح و تعدیل پخش کند.

وی از «قاعده بازی» به عنوان فیلمی در گونه فلسفی- کمدی یاد کرد و گفت: با جرح و تعدیل‌ها، مردم شوخی‌های فیلم را متوجه نمی‌شوند. نکته مهم من در این فیلم آن است که پست‌مدرنیسم برای ما یک غنیمت است؛ لازم نیست کشورمان اقتصاد لیبرال را دوباره تجربه کند و دچار بحران‌های سرمایه‌داری شود.

وی در بخش دیگری از این دیدار از دغدغه‌های دیگرش هم گفت و خبر داد: کتاب آخرم با عنوان «فلسفه مارتین‌هایدگر» به خاطر نداشتن بودجه برای ترجمه، نیمه‌کاره مانده است.

معتمدی ادامه داد: این کتاب مهجور مانده است. این کتاب مجموعه‌ای از آراء فیلسوفان سینما در غرب، فیلسوفان هنر در ایران (از فیلسوفان ایران باستان تا فیلسوفان اسلامی و معاصر) است و هر کسی نمی‌تواند آن را ترجمه کند. ترجمه آن از زبان آلمانی چهار سال زمان برده است.

وی تأکید کرد: تأکید می‌کنم جریان ترجمه در ایران باید معکوس شود؛ کتاب «فلسفه مارتین‌هایدگر» جزو دروس دوره دکترای دانشجویان سینماست که می‌بایست ویرایش شود.

مدیر کل روابط عمومی صداوسیما درباره آخرین پروژه سینمایی احمدرضا معتمدی سؤال کرد و او در پاسخ گفت: آخرین کار سینمایی‌ام که سه سال قبل به بنیاد سینمایی فارابی پیشنهاد دادم، اقتباس از یک رمان خارجی که رئالیسم جادویی به نام «کاملیا» است که زندگی دوگانه لیلا را به تصویر کشانده است. لیلا، زن فداکار ایرانی است که نمونه‌هایشان به عنوان مدافعان سلامت را این روزها در بیمارستان‌های کشورمان شاهدیم.

این کارگردان ادامه داد: این کار تصویب شده است، اما چون من در بستری بیماری هستم، این کار روی زمین مانده است و اگر مدیران جدید سینمایی بخواهند حاضرم با صندلی چرخدار این کار انجام دهم.

احمدرضا معتمدی، هنرمند فیلمساز که به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری است، این روزها زیر نظر دو پزشک متخصص قلب، عروق، مغز و اعصاب تحت درمان است. معتمدی که در کارنامه هنری‌اش ساخت فیلم‌هایی همچون «سوء تفاهم»، «راه رفتن روی سیم»، «آلزایمر»، «قاعده بازی»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «زشت و زیبا» و «هبوط» را دارد، متولد سال ۱۳۴۰ و دانش‌آموخته رشته اقتصاد و دارای دکترای رشته فلسفه است که علاوه بر ساخت فیلم حول مباحث تئوریک هنر و فلسفه زیبایی شناسی هم صاحب اثر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار