«هزار راه نرفته» همچون فصل‌های پیشین به تحکیم خانواده می‌پردازد. اهمیت تشکیل خانواده، روابط مناسب بین افراد خانواده، مسیرهایی برای ادامه زندگی مشترک و حل چالش‌های فراروی خانواده‌ها و… از جمله محورهای این برنامه روان‌شناسانه است.

برنامه «هزار راه نرفته» در این مسیر به روابط والدین با نوجوانان به‌عنوان پایه و اساس شکل‌گیری صحیح روابط فرزندان در آینده، انتخاب آگاهانه همسر و موضوعات تأثیرگذار در این انتخاب، روابط زوجین و چالش‌های سال‌های اول و چگونگی رفع آنها، فرزند دار شدن، ضرورت آن و نقش این اتفاق در تحکیم روابط زناشویی، چالش‌های زندگی، تنوع رفتار و انتخاب مسیرهای مختلف برای حل مشکل، اجتناب از برخورد عجولانه با جدایی و طلاق به‌عنوان آخرین راه و چگونه بازسازی بعد از جدایی و … خواهد پرداخت.

گفتنی است تغییرات مختلفی در بخش‌های برنامه ایجاد شده است. در این راستا یک بخش متفاوت به نام «سینما در قاب هزار راه نرفته» به برنامه اضافه شده که فیلم‌هایی با موضوعات متناسب را از دیدگاه روان‌شناسی موردبحث و تحلیل قرار می‌دهد.

بخش‌های مختلف این برنامه عبارت‌اند از: پرداختن به سؤالات مهم برای جوانان در شرف ازدواج، بیان چالش‌ها توسط افراد و ارائه راه‌حل توسط کارشناسان، بخش خانواده موفق و سازگار که تنش‌های از سر گذرانده شده و راه‌های مواجهه با این تنش‌ها توسط افراد بیان می‌شود، خانواده‌های در آستانه جدایی که توانسته‌اند از مشکلاتشان به روش‌های مختلف بگذرند و با رفع نقایص دوباره زندگی خوبی را در کنار هم بسازند، در «ایفای نقش» که مشکلات در یک بخش نمایشی ارائه می‌شود و مشاور به‌صورت مستقیم راهکار ارائه می‌دهد و در بخش «راز» هم که موضوعات مبتلا به خانواده‌ها به‌صورت نامه خوانده شده و توسط کارشناس تحلیل می‌شود.

فرشته موتابی، آسیه اناری، شهریار شهیدی، محمدعلی مظاهری، منصوره سادات صادقی، رضا رستمی، پرویز آزاد فلاح، حجت‌الاسلام محمدحسن سعیدی، جمال شمس و … از جمله کارشناسان و مشاوران این برنامه‌اند.

«هزار راه نرفته» کاریست از گروه خانواده به تهیه‌کنندگی ناهید سادات شریفی و کارگردانی علیرضا برزگر دانایی که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

منبع: سوره سینما