رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

تهیه‌کننده برنامه «رخ به رخ» با اشاره به اینکه درصدد ارائه چهره متفاوتی از مهمان‌ها به مخاطب هستیم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال بینندگان همیشه حسن ریوندی را شاد و مسعود فراستی را جدی دیده‌اند اما ریوندی در برنامه ما بغض کرده و فراستی ‌شوخ می‌شود. گفت و گو درامای (گفتگو-نمایش) رخ به رخ برنامه جدید گروه […]

تهیه‌کننده برنامه «رخ به رخ» با اشاره به اینکه درصدد ارائه چهره متفاوتی از مهمان‌ها به مخاطب هستیم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال بینندگان همیشه حسن ریوندی را شاد و مسعود فراستی را جدی دیده‌اند اما ریوندی در برنامه ما بغض کرده و فراستی ‌شوخ می‌شود.

گفت و گو درامای (گفتگو-نمایش) رخ به رخ برنامه جدید گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه کنندگی مهدی بابایی، کارگردانی حسین فاطمیان و نگارش یاسر حقیقی پور است که جمعه ها حوالی ساعت ۲۳:۰۰ روی آنتن شبکه دو خواهد رفت. شریک کردن مخاطب در گفت و شنودهایی بی تعارف و صریح از جنس مواجهه واقعی با خودِ افراد از ویژگی‌های این برنامه است.

دنبال آدم‌های خوش مشرب هستیم

مهدی بابایی، اظهار داشت: رخ به رخ ۲۶ قسمت دارد و تا پایان سال پخش می‌شود. ۱۵ قسمت این برنامه ضبط شده؛ ولی هر هفته مهمان برنامه بعدی را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه مهمان‌هایی برای گفتگو انتخاب می‌شوند بیان کرد: دنبال مهمان‌هایی هستیم که حرف برای گفتن داشته باشند. تصورم این بود آدم هایی را بیاوریم. صرفا مشهور بودن مهمان برایمان ویژگی نیست. دنبال آدم‌های خوش مشربی هستیم که اطلاعات عمومی خوبی داشته باشند. گفتگوی ما ۶۰ دقیقه است و یک چهره باید در حوزه‌های مختلف باید حرف بزنند. یک فوتبالیست‌، سیاستمدار، روان ‌شناس یا بازیگر را ممکن است در هر قسمت به عنوان مهمان انتخاب کنیم.

بابایی افزود: آن بخشی که  آقای ریوندی در مورد زندگی شخصی خودش صحبت کرد و گفت من کودک کار بودم برای بینندگان جذاب بود. او توضیح داد که حال روحی‌اش خوب نیست و به روان شناسان مختلف مراجعه می‌کند و  ترسی از گفتن این موضوع ندارد. مخاطب هیچ وقت وجه آقای ریوندی را این شکلی ندیده بود و تصور می‌کرد او همیشه در حال خنداندن مردم است. در این برنامه آقای ریوندی جلوی آینه با خودش روبرو شد و بغض کرد و اشک ریخت. مردم در شبکه‌های اجتماعی همچنین گفتند ما فراستی را تا به حال به این شکل شوخ و شیرین ندیدیم. او همیشه در حال نقد و گفتن حرف‌های جدی بوده است.

تهیه‌کننده برنامه رخ به رخ گفت:  منظور ما از عنوان برنامه، رخ به رخ شدن مهمان با خودش است و منظور رخ به رخ شدن مهمان و مجری نیست. مهمان بعد از این که از استودیوی برنامه خارج می شود، خودش تصویر دیگری از خودش را می‌بیند. مخاطبی که در خانه نشسته هم یک چهره جدید از مهمان را می‌بیند.

وی با بیان این که سعی می کنیم از فضای زردی که در برنامه‌های گفتگومحور اتفاق می‌افتد دوری کنیم، اظهار داشت: معمولا برنامه‌های گفتگومحور نیم نگاهی به فضای مجازی و وایرال (پرمخاطب) شدن دارند. اما محتوای ما از دقیقه یک تا دقیقه ۶۰ بر اساس میزانسن طراحی شده و سوال ها هدفممند است. دنبال این نیستیم که درفضای مجازی وایرال بشویم.

برنامه‌های گفتگومحور شبیه به هم شده‌اند

بابایی با اشاره به‌ این‌که در رخ به رخ خواننده و مسابقه و پلی بک (ضبط صدا قبل از اجرای موسیقی زنده) نداریم بیان کرد: به جای پلی بک و خواننده، تعدد لوکیشن داریم. الان همه برنامه‌های گفتگومحور شبیه به هم شده اند. یک ال ای دی و دو تا صندلی می‌گذارند و یک خواننده هم می‌آید اجرا می‌کند. در رخ به رخ مجری پلاتو ندارد و برنامه با نریشن (گفتار متن) شروع می‌‎شود. مخاطب پشت صحنه را می‌بیند که این ماجرا تا به حال کم اتفاق افتاده است. مخاطب گریم شدن مهمان را می‌بیند. کافه را به برنامه آوردیم و در آنجا با مهمان صحبت می‌کنیم. از نظر ساختار تنوع خوبی داریم. بخشی به نام استندآپ دراما (سخنرانی ایستاده) داریم که آنجا مهمان ما در مورد دغدغه اجتماعی‌اش سه دقیقه سخنرانی می کند. مساحتش دکور حدود هزار متر است و دوربین هر سمتی که بخواهد می تواند بچرخد. اما در برنامه‌های دیگر مخاطب فقط دکور را از زاویه روبرو می‌بیند.

بابایی در پاسخ به این سوال که چرا برنامه به صورت زنده اجرا نمی‌شود اظهار داشت: تولید این سبک برنامه‌ها که به صورت سکانس پلان است، سختی های خودش را دارد و من ترجیح می‌دهم برنامه تولیدی باشد. در این حالت می‌توانم خروجی که خودم دوست دارم ارائه بدهم. برنامه ما بیشتر به یک گفتگونمایش شباهت دارد. الان تعداد برنامه های زنده شبکه دو خیلی زیاد است و من محافظه کاری در سازمان نمی بینم. اکثر برنامه‌های شبکه دو زنده است و من برنامه ای در شبکه دو سراغ ندارم که بتواند زنده باشد و نباشد.

در کارنامه مهدی بابایی آثاری نظیر، ویژه برنامه تحویل سال ١٣٩٨ به نام پل فروردین، ویژه برنامه شب یلدای ٩٧-٩٨ با نام روشن‌ترین شب، مجموعه مستندهای غوغای بی‌هیاهو، همین حوالی، بار دیگر فردا و… دیده می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار