رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم گفت: اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش تا پایان هفته جاری معرفی می‌شوند. به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی درباره اعضاب شورای پروانه ساخت و نمایش گفت: با توجه به سیاست های امور سینمایی و ریاست سازمان سینمایی ترکیب شوراها تقریبا مشخص شده و پیش […]

مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم گفت: اعضای شوراهای پروانه ساخت و نمایش تا پایان هفته جاری معرفی می‌شوند.

به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی درباره اعضاب شورای پروانه ساخت و نمایش گفت: با توجه به سیاست های امور سینمایی و ریاست سازمان سینمایی ترکیب شوراها تقریبا مشخص شده و پیش بینی می شود اعضای شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی و غیرسینمایی همچنین اعضای شورای پروانه ساخت اعم از سینمایی و غیرسینمایی تا پایان هفته جاری مشخص شوند.

مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم افزود: بیش از ۶۰ درصد فیلم ها بازبینی شده و پروانه نمایش دارند. فیلم هایی که تاکنون متقاضی اکران شده اند مجوز دارند و مشکلی از این جهت وجود ندارد. برای شورای پروانه ساخت هم مجوزها صادر شده البته چند متقاضی پروانه ساخت و بازبینی فیلم داریم که با شروع فعالیت شورای جدید اعلام خواهند شد و بعد از انتخاب اعضای جدید با برگزاری جلسات فوق العاده برای مدتی که جلسات تعطیل بود می‌توانیم جبران کنیم.

در سال‌های گذشته هم در مقطع جابجایی اعضای شوراها تا معرفی اعضای جدید، وقفه و تعطیلی دو یا سه هفته‌ای و بیشتر وجود داشته است.

وی درباره تعداد اعضای شوراها بیان کرد: تعداد اعضای شورای بازبینی برای فیلم‌های سینمایی طبق قوانین و آیین نامه‌ها و مصوب هیات دولت از ۷ تا ۹ نفر است که معمولا، ۹ نفر انتخاب می‌شود و با حداکثر اعضای شورا، فیلم ها بازبینی می‌شوند.

فرجی گفت: شورای بازبینی فیلم‌های غیرسینمایی نیز طبق آیین نامه‌های مصوب ۷ نفر و اعضای شورای پروانه ساخت نیز ۵ نفر هستند که می تواند تا ۷ نفر هم، افزایش پیدا کنند. البته، درمورد ترکیب و تعداد اعضایی که در قوانین و آیین نامه‌ها اشاره شده، باید مجری ضوابط باشیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار