رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • چهارشنبه 12 آبان 1400 - 12:59
  • کد خبر : 80717
  • تئاتر
  • چاپ خبر : قادر آشنا: تئاتر جلوه‌گاه یگانگی و همبستگی انسان‌هاست

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی‌وسومین دوره جشنواره‌های تئاتر استانی تاکید کرد: تئاتر جلوه‌گاه یگانگی و همبستگی میان انسان‌هاست، تئاتر خاستگاه کنار هم بودن و دوشادوش یکدیگرگام برداشتن است. در متن پیام قادر آشنا به مناسبت آغاز سی‌وسومین دوره جشنواره‌های تئاتر استانی آمده است: تئاتر جلوه‌گاه یگانگی و همبستگی انسان‌هاست، تئاتر […]

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی‌وسومین دوره جشنواره‌های تئاتر استانی تاکید کرد: تئاتر جلوه‌گاه یگانگی و همبستگی میان انسان‌هاست، تئاتر خاستگاه کنار هم بودن و دوشادوش یکدیگرگام برداشتن است.

در متن پیام قادر آشنا به مناسبت آغاز سی‌وسومین دوره جشنواره‌های تئاتر استانی آمده است: تئاتر جلوه‌گاه یگانگی و همبستگی انسان‌هاست، تئاتر خاستگاه کنار هم بودن و دوشادوش یکدیگرگام برداشتن است. تئاتر، محصول روابط انسانی در روزگار خویش است و عصاره‌ آن بازگشت به خویشتن خویش است.

این روزهای دشوار و صعب که پاندمی کرونا عزم به جدا کردن ما از هم کرده است و می‌دانیم به هنرمندان‌مان چه سخت می‌گذرد، گرد هم می‌آییم و چراغ صحنه‌های تئاتر را روشن کرده و با صدایی خروشان یگانگی را فریاد می‌زنیم و با آغاز جشنواره‌های تئاتر استانی رنج را با امید می‌آمیزیم و سختی‌ها را به رنگ عشق در صحنه‌های تئاتر ایران آغشته می‌کنیم و این بار هم چون گذشته‌ها با از خودگذشتگی تمام، تفکر، شادی و اندیشه را به جامعه‌مان باز می‌گردانیم.

بنا به اعلام اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آشنا در ادامه پیام تصریح کرده است: هرچند اگر به دید نیاید و به چشم جامعه جاری نشود، تاریخ قضاوت خواهد کرد که شما هنرمندان تئاتر، از جان گرانمایه‌تان گرفته تا تحمل رنج‌ها و مصائب دوری از صحنه‌ی تئاتر، زندگی زیباتری را برای مردم ایران زمین به ارمغان آوردید.

مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتهای پیام یادآور شده: اکنون پیروزی در این راه و آغاز پیوستگی با یکدیگر را آرزو دارم و با امید به مهر، رحم و لطف پروردگار از خدای منان، پایان خاموشی موقت چراغ تئاتر و ادامه راه و رهایی از این بیماری را خواستارم.

به گزارش ایرنا، جشنواره‌های تئاتر استانی هر ساله به منظور کیفیت سنجی آثار هنرمندان نمایش سراسر کشور با هدف انتخاب بهترین آثار جهت معرفی و حضور در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به همت انجمن هنرهای نمایشی استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار