رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته نوید نیکخواه آزاد در سه حضور جهانی جدید در بخش مسابقه جشنواره فیلم «کامینوس» در پرتغال، جشنواره فیلم «اوهای» و جشنواره «روت ۶۶» در آمریکا برای کسب جوایز اصلی رقابت می‌کند.  به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «زنگ تفریح» که تا کنون پنجاه و سه حضور جهانی را پشت سر […]

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته نوید نیکخواه آزاد در سه حضور جهانی جدید در بخش مسابقه جشنواره فیلم «کامینوس» در پرتغال، جشنواره فیلم «اوهای» و جشنواره «روت ۶۶» در آمریکا برای کسب جوایز اصلی رقابت می‌کند.

 به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «زنگ تفریح» که تا کنون پنجاه و سه حضور جهانی را پشت سر گذاشته و هفت جایزه بین‌المللی کسب کرده است، در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی «کامینوس» پرتغال، بیست و دومین جشنواره فیلم «اوهای» و بیستمین جشنواره «روت ۶۶» رقابت خواهد کرد.

این فیلم برگرفته از یک ماجرای واقعی است و قصه‌ یک دختر دبیرستانی را روایت می‌کند که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه‌ فوتبال در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آزادی برود.

«زنگ تفریح» با نام بین‌المللی «The Recess» به‌نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد ساخته شده و محصول شرکت پخش بین‌المللی «شمید فیلم» است.

 جشنواره فیلم Route 66 که به‌عنوان یکی از ۲۵ جشنواره با ارزش مجله Moviemaker  فهرست شده است، در سال ۲۰۰۲ به‌عنوان بخشی از جشنواره جاده مادر آغاز شد و وسایل نقلیه و تاریخچه بزرگراه معروف را پایه آثار پذیرفته شده قرارداده بود. در حال حاضر این رویدادی مستقلا برگزار می‌شود.

بیستمین دوره جشنواره «روت ۶۶» (Route 66 Film Festival) در آمریکا ۵ تا ۱۵ نوامبر برابر با ۲۴-۱۴ آبان‌ماه برگزار می‌شود و فیلمِ نیکخواه آزاد در بخش مسابقه آثار کوتاه خارجی به رقابت خواهد پرداخت.

جشنواره فیلم OJAI به عنوان رویدادی ۱۰ روزه به دلیل نمایش بهترین فیلم‌های جدید از فیلم‌سازان نوظهور و تثبیت شده شهرت دارد و در اوهای با فضای آرام و زیبایی نفس‌گیرش که مکانی ایده‌آل برای فیلم‌سازان است با موضوع  «غنی‌سازی روح انسان از طریق فیلم» برگزار می‌شود تا با مهمانان این هنر-صنعت، همکاران هنری و توزیع‌کنندگان هم‌نشینی کنند.

بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم اوهای (Ojai Film Festival) چهاردهم آبان‌ماه (۴ نوامبر) آغاز به کار کرده و ۲۳ آبان‌ماه (۱۴ نوامبر) به کار خود پایان خواهد داد. «زنگ تفریح»، ۱۶ آبان برابر با هفتم نوامبر، در دو بخش رقابتی مسابقه آثار کوتاه داستانی و «گوناگونی» این رویداد به نمایش درمی‌آید.

جشنواره Caminhos do Cinema Português در سال ۱۹۸۸ تأسیس شد. سه دوره اول آن نمایشگاهی موضوعی از سینمای پرتغال بود. در سال ۱۹۹۷، چهارمین دوره خود را در قالب رقابتی ارائه کرد و از آن زمان تاکنون، تنها جشنواره پرتغالی سینمای پرتغال بوده است.

بیست و هفتمین جشنواره فیلم کامینوس (Caminhos Film Festival) پانزدهم آبان‌ماه (۵ نوامبر) رسما آغاز به کار کرده و تا ۲۹ آبان‌ماه (۲۹ نوامبر) ادامه خواهد یافت. «زنگ تفریح» با نام پرتغالی «O Intervalo» به‌عنوان نماینده ایران در بخش مسابقه مقالات (Ensaio Seleção) این رویداد حاضر است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار