رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم علمی تخیلی «تلماسه» به کارگردانی دنی ویلنوو که این روزها روی پرده سینماهای دنیا قرار دارد، توسط اغلب منتقدان با تحسین مواجه شده است. «تلماسه» نام فیلم موفق و پرفروش این روزهای سینماهای جهان و آمریکا به کارگردانی دنی ویلنوو است. این فیلم که بازسازی نسخه سال ۱۹۸۴ دیوید لینچ است از روی رمان علمی تخیلی فرانک هربرت اقتباس شده است. […]

فیلم علمی تخیلی «تلماسه» به کارگردانی دنی ویلنوو که این روزها روی پرده سینماهای دنیا قرار دارد، توسط اغلب منتقدان با تحسین مواجه شده است.

«تلماسه» نام فیلم موفق و پرفروش این روزهای سینماهای جهان و آمریکا به کارگردانی دنی ویلنوو است. این فیلم که بازسازی نسخه سال ۱۹۸۴ دیوید لینچ است از روی رمان علمی تخیلی فرانک هربرت اقتباس شده است.

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، زندایا، اسکار آیزاک، جاش برولین، استلان اسکاشگورد، شارلوت رمپلینگ، جیسون موموآ و خاویر باردم بازیگران فیلم تازه ویلنوو هستند.

داستان فیلم «تلماسه» در سال ۱۰۱۹۱ پس از میلاد و در سیاره آراکیس که به دلیل طبیعت بیابانی خود به «تل‌ماسه» مشهور است، می گذرد.

چند نکته درباره فیلم «تلماسه»

هانس زیمر یکی از طرفداران سرسخت رمان «تلماسه» است، این علاقه به حدی بود که زیمر از همکاری با دوست قدیمی اش کریستوفر نولان در فیلم «تنت» سرباز زد تا با ویلنوو در فیلم «تلماسه» همکاری کند.

دیوید لینچ کارگردان نسخه سال ۱۹۸۴ گفت که علاقه ای به نسخه ویلنوو ندارد. لینچ البته تاکید کرد مشکلش با فیلم «تلماسه» ربطی به کارگردان فیلم ندارد و تنها به خاطرات خودش در سال ۱۹۸۴ برمی گردد.

در فیلم به طور آشکار از مضامین و تم های عربی استفاده شده است. فرانک هربرت نویسنده اثر نیز از فرهنگ اسلامی در داستان خود تاثیر گرفته بود.

«تلماسه» اولین کار ویلنوو است که او در آن در کنار کارگردانی در مقام تهیه کننده نیز حضور دارد.

در فیلم ربکا فرگوسن نقش مادر تیموتی شالامی را در حالی بازی کرده است که اختلاف سن آنها تنها ۱۲ سال است.

این فیلم اولین کار ویلنوو است که با لنزهای پاناویژن تولید شده است.

پیتر جکسون خالق «ارباب حلقه ها» از مشهورترین فیلمسازان دنیا است که پیش از این برای ساخت داستان «تلماسه» ابراز علاقه کرده بود.

نقدهای کوتاه از فیلم «تلماسه»

اغلب واکنش های منتقدان نسبت به این فیلم مثبت بوده است.

کریس استاکمن منتقد درباره فیلم جدید ویلنوو چنین نوشت: من واقعا عاشق «تلماسه» شدم، بخش های اکشن فیلم فوق العاده بودند با این حال تمرکز اصلی روی شخصیت ها و کاراکترهای فیلم است.

آلیسا ویلکینسون منتقد «Vox» درباره فیلم نوشت: اقتباس جدید ویلنوو برای پرده های بزرگ سینما نشان داد چرا نسل های مختلف مجذوب این داستان شده اند.

ایمی نیکلسون منتقد «فیلم ویک» نوشت: همه دلایلی که مرا از دوست داشتن کارهای قبلی ویلنوو باز می داشتند در این فیلم به جا استفاده شده اند. کیفیت سرد و غیرانسانی کارهای ویلنوو اینجا دقیقا جواب می دهد.

مت سینگر منتقد «اسکرین کراش» نیز با اعطای امتیاز ۹ از ۱۰ به فیلم نوشت: با «تلماسه» سفری هیجان انگیز به سوی آینده ای شگفت انگیز را تجربه کنید.

تای بار منتقد نیز فیلم را چنین ستایش کرد: «تلماسه» را نمی توان «لورنس عربستان در فضا» خواند با این حال می توان گفت به این گزاره بسیار نزدیک است. کسی این را به شما می گوید که با شک و تردید به دیدن فیلم در سینما رفت.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار