رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

جایزه شهید قاسم سلیمانی (سرباز وطن) برای دومین سال پیاپی در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» به فیلمی با محور انقلاب اسلامی، دفاع و مقاومت اهدا می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت جایزه‌ای تحت عنوان شهید قاسم سلیمانی(سرباز وطن) به فیلم «چشم […]

جایزه شهید قاسم سلیمانی (سرباز وطن) برای دومین سال پیاپی در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» به فیلمی با محور انقلاب اسلامی، دفاع و مقاومت اهدا می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت جایزه‌ای تحت عنوان شهید قاسم سلیمانی(سرباز وطن) به فیلم «چشم ایرانی» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر و حسن قائدی اهدا شد. محمد حمیدی‌مقدم در مراسم اختتامیه و هنگام اهدای این جایزه گفته بود: «با توجه به نزدیک بودن سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ادای دین به مقام بزرگ و شامخ این شهید بزرگوار، جشنواره سینماحقیقت بر آن شد تا جایزه‌ای را به عنوان یادبود و خاطره‌ای از شهید بزرگوار اهدا کند. نام جایزه را سرباز وطن گذاشته‌ایم.»

این جایزه به پیشنهاد هیات داوران بخش‌های اصلی جشنواره (بخش جایزه شهید آوینی و بخش مسابقه ملی) و با انتخاب نهایی دبیر جشنواره به اثر برگزیده اهدا می‌شود. شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک الگو – مکتب برای تمام جهان اسلام و مردمان اهل مقاومت محسوب می‌شود. می‌بایستی نام و یاد این شهید بزرگوار در فعالیت‌ها، آئین‌ها و رویدادهای هنری بیش از پیش برجسته شود و نخبگان و هنرمندان را به مشارکت با این الگو – مکتب ترغیب کرد، اهمیت و نقش تاثیرگذار شهید سلیمانی در جامعه و امت اسلامی و ایستادگی او در برابر کفر و استکبار، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است و معرفی نگاه و برجسته‌سازی مکتب او به آحاد جامعه و جوانان و نخبگان توسط هنرمندان امری مهم و موثر است، تاثیر حیات، افکار و منش و روحیه ایثار، شجاعت، ابتکار، خودباوری و پیشگامی و خداباوری که هیچگاه نباید فراموش شود و نقش کلیدی او در غرب آسیا و خاورمیانه و جهان اسلام و تعریف جدید از مفهوم امنیت طلبی در فراتر از مرزها.

از این روی مرکز گسترش و جشنواره سینما حقیقت در سال ۹۹ بخشی را با عنوان جایزه شهید قاسم سلیمانی به منظور پاسداشت و تکریم جایگاه و نقش این شهید طراحی و اجرا کرد و جایزه‌ای به مبلغ ۲۵ میلیون تومان به فیلمی با محور انقلاب و دفاع و مقاومت اسلامی اهدا کرد تا نقش شهید سلیمانی را به عنوان سفیر تاثیرگذار فرهنگی که هیچ‌گاه از مسائل فرهنگی و هنری غافل نبود و همیشه به تولیدات جبهه فرهنگی انقلاب توجه داشت و دل‌مشغول آن بود پیگیری کند و راهبردها و سیاست‌های فرهنگی و تربیتی او را در دستور کار قرار بدهد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار