رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

گلاب آدینه می‌گوید زمانی که فیلمنامه «آبجی» را خوانده، متوجه شده است که با فیلمنامه بسیار خوبی روبه‌روست و همین موضوع انگیزه‌ای برایش ایجاد کرده است که پیشنهاد بازی در «آبجی» را بپذیرد. به نقل از روابط عمومی موسسه «هنروتجربه»، گلاب آدینه بازیگر فیلم سینمایی «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده که این روزها در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده رفته […]

گلاب آدینه می‌گوید زمانی که فیلمنامه «آبجی» را خوانده، متوجه شده است که با فیلمنامه بسیار خوبی روبه‌روست و همین موضوع انگیزه‌ای برایش ایجاد کرده است که پیشنهاد بازی در «آبجی» را بپذیرد.

به نقل از روابط عمومی موسسه «هنروتجربه»، گلاب آدینه بازیگر فیلم سینمایی «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده که این روزها در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده رفته است، درباره چگونگی آشنایی خود با مرجان اشرفی‌زاده کارگردان و حضور در این فیلم سینمایی گفت: خانم مرجان اشرفی‌زاده فیلمنامه را برایم فرستاد و زمانی که آن را خواندم، متوجه شدم با فیلمنامه بسیار خوبی روبه‌رو هستم همین موضوع انگیزه‌ای برایم ایجاد کرد که پیشنهاد بازی در «آبجی» را بپذیرم.

بازیگر «آبجی» ادامه داد: از سوی دیگر من خواهری داشتم که در اثر ضایعه‌ای در کودکی اصطلاحا عقب مانده ذهنی بود پس با تمام آنچه که در فیلمنامه «آبجی» آمده بود، آشنا بودم چراکه تجربه‌هایی در این زمینه داشتم و حتی توانستم تجربه‌هایم را به مرجان اشرفی‌زاده نیز منتقل کنم.

آدینه با اشاره به اینکه در اولین قرار ملاقات با مرجان اشرفی‌زاده خواهرش را نیز همراه خود برده بوده است، مطرح کرد: زمانی که همراه با خواهرم وارد دفتر این کارگردان شدیم و او را دیدیم، به ایشان گفتم: «سلام خانم اشرفی‌زاده این هم آبجی من». به یاد دارم خانم مرجان اشرفی‌زاده هم تعجب کرد و به نوعی شگفت زده شد که چگونه انقدر همه موارد با هم یکدست و هماهنگ شده بود و پیش می‌رفت حتی باید بگویم شاید نام فیلم نیز از همین قرار ملاقات انتخاب شد.

این بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه خواهرش را مدتی است که از دست داده است، یادآور شد: هر زمان صحبت از «آبجی» می‌شد، خواهرم می‌گفت من نقش «آبجی» را ایفا می‌کنم که قسمت نشد.

آدینه با اشاره به اینکه بسیاری از جزییات داستان در فیلمنامه نوشته شده بود، درباره تعامل با کارگردان برای ایفای نقش خود عنوان کرد: طبق تجربه‌ای که من داشتم جزییاتی را به کارگردان منتقل می‌کردم و در تعامل با هم از آن استفاده می‌کردیم.

بازیگر «آبجی» در پاسخ به این پرسش که یکی از جزییاتی که در «آبجی» بدان پرداخته شد چه بود، تصریح کرد: به عنوان مثال سکانسی که در فیلم از تعویض لباس زیر صحبت به میان می‌آید، ما در تعامل با کارگردان بدان رسیدیم.

وی افزود: بسیاری از نکات به دلیل آنکه برای خود مرجان اشرفی‌زاده هم قابل لمس بود در فیلم لحاظ شد در حقیقت با کارگردان تعامل بسیار خوبی داشتیم چراکه من با لحظه لحظه این شخصیت و زندگی آشنا بودم و طبیعتا پیشنهادهایم پذیرفته می‌شد البته در لحظه های حساسی که کارگردان به من می‌گفت فلان کار را انجام بده به ایشان می‌گفتم شما انجام بدهید تا من متوجه شوم در عمق ذهن شما چه می‌گذرد.

آدینه با اشاره به اینکه در این فیلم سینمایی خود را کاملا در اختیار خانم مرجان اشرفی‌زاده به عنوان کارگردان «آبجی» گذاشته بود، اظهار کرد: در حقیقت من جزو آن دسته از بازیگرانی هستم که خود را به دست کارگردان می‌سپارم و اگر ببینم با کارگردانی همسو نیستم وارد کار و بازی نمی‌شوم چراکه فیلمساز دوست دارد راه خودش را برود و من به عنوان بازیگر نیز همین طور به همین دلیل بازیگری کم‌کار هستم.

بازیگر «آبجی» با بیان اینکه موضوع این فیلم سینمایی بومی نیست و مربوط به نقطه یا کشور خاصی نمی‌شود، مطرح کرد: موضوع این فیلم سینمایی جهانی و تا زمانی که بیماری‌های این چنینی ریشه‌کن شود، ابدی است حتی اگر این فیلم سینمایی را ۲۰۰ سال دیگر هم به نمایش بگذارند، جذابیت خودش را دارد و آزار دهنده نیست.

وی با اشاره به اینکه کارگردان «آبجی» فیلم را از روی دغدغه‌اش ساخته است، گفت: خانم مرجان اشرفی‌زاده «آبجی» را نه بر اساس سلیقه عام روز بلکه بر اساس مشغله ذهنی‌اش ساخته و احساس کرده است باید این فیلم را بسازد همچنین از روز اول به این موضوع واقف بوده است که حتی اگر اثری بسیار استادانه و ماهرانه تولید کند، در این دوره و زمانه و در ایران مخاطب عام نخواهد داشت.

به گفته آدینه، فیلم «آبجی» که مقام مادر را یادآوری می‌کند و محترمانه ساخته شد، اثری خوب است که ۲ ماه فیلمبرداری آن به خوبی و با آرامش گذشت که این موضوع نشات گرفته از آرامش خود کارگردان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مخاطبان سینما می‌خواهند با آرامش در کنار خانواده اثری را تماشا کنند که تعداد زیادی از مردم با موضوع آن دست به گریبان هستند که در عین حال آزاردهنده نیست و مخاطب را با روحیه خوبی به فکر وا می‌دارد، می توانند فیلم «آبجی» را در سینماهای هنروتجربه تماشا کنند.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار