رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

سمانه شهبندی تهیه‌کننده «کتابخند» از ویژگی‌های این برنامه که از رادیو جوان پخش می‌شود سخن گفت. سمانه شهبندی تهیه‌کننده «کتابخند» که از رادیو جوان روی آنتن می‌رود و تمایز آن با دیگر برنامه‌های کتاب محور به بیان کرد: ما برای برنامه سازی در حوزه کتاب و با توجه به گروه سنی جوان تمایزی که قائل شدیم […]

سمانه شهبندی تهیه‌کننده «کتابخند» از ویژگی‌های این برنامه که از رادیو جوان پخش می‌شود سخن گفت.

سمانه شهبندی تهیه‌کننده «کتابخند» که از رادیو جوان روی آنتن می‌رود و تمایز آن با دیگر برنامه‌های کتاب محور به بیان کرد: ما برای برنامه سازی در حوزه کتاب و با توجه به گروه سنی جوان تمایزی که قائل شدیم زبان طنز بود و سعی می‌کنیم برنامه را با نوعی طنازی و شوخی شروع کنیم.

وی ادامه داد: سعی داریم شوخی‌هایی داشته باشیم که ابتدا مخاطب را جذب کنیم و بعد با این مقدمه به بخش جدی‌تر برنامه وارد شویم و کتاب را از زاویه‌های مختلف داستان و نویسنده‌اش معرفی کنیم.

تهیه کننده «کتابخند» درباره کتاب‌های معرفی شده در این برنامه اظهار کرد: تلاش ما این است که بیشتر نویسنده های ایرانی و چاپ‌های جدید را معرفی کنیم. یک بخش گفتگو هم داریم که در آن با نویسنده‌ها و مترجمان جوان گپ می‌زنیم و محدودیتی هم برای خود قائل نیستیم که حتماً کتاب‌ها ایرانی باشند.

شهبندی درباره بخش طنازی برنامه و اینکه چقدر سراغ کتاب‌های طنز می‌روند نیز گفت: در مدتی که برنامه پخش شده است کتاب طنز کمتر معرفی کرده‌ایم و بیشتر شوخی با کتاب‌های رمان و داستانی بوده است. سعی کردیم شوخی هم افراطی نباشد که نویسنده دلخور شود و در حد شوخی با اسم کتاب یا موارد دیگر بوده است.

این تهیه‌کننده درباره دیگر جزئیات برنامه نیز عنوان کرد: برنامه مجری محور است، نویسنده و اجرا با حمید پارساست و سمانه مبلغ حسینی نیز با مترجمین و نویسنده های کتاب اولی گفتگو می‌کند.

وی در پایان درباره ارائه آموزش‌هایی برای علاقمندان به نویسندگی در برنامه بیان کرد: یک بخش کارشناسی داریم که کارشناس به حوزه نقد کتاب ورود می‌کند و فرزام شیرزادی اجرای این بخش را بر عهده دارد و نکته‌هایی هم درباره نویسندگی برای علاقمندان به نویسندگی توضیح می‌دهد و فکر می‌کنم که اگر این علاقمندان برنامه را دنبال کنند آموزش‌های جالبی را به دست بیاورند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار