اسکات دریکسون پیش از کارگردانی فیلم «دکتر استرنج» (Doctor Strange) برای استودیو مارول، شهرت بسیاری در فیلم‌های ترسناک داشته است. وی در سال ٢٠١١ فیلم وحشتناک «شیطانی» را ساخته و فیلم «جن‌گیری امیلی رُز» را در سال ٢٠٠۵ عرضه کرد. همچنین فیلم دلهره‌آور «ما را از شر شیطان نجات دِه» در سال ٢٠١۴، باری دیگر هنر ساخت فیلم ترسناک این کارگردان را به نمایش گذاشت.

گفتنی است فیلم «تلفن سیاه» (The Black Phone) با همکاری استاد ژانر ترسناک، جیسون بلوم در سال آینده اکران خواهد شد.

این فیلم داستان گروگان گیری ای در دهه هفتاد میلادی را به تصویر می‌کشد که در شهر کوچکی از ایالت کالرادو به وقوع پیوسته و نمایشی از یک قاتل سریالی بنام «خفت گیر» است که تعدادی کودک را شکار کرده است. در این روایت «خفت گیر» که در لباس یک شعبده باز ظاهر شده، «فینی شاو» را گول زده و او را در زیرزمینی عایق‌دار صدا، زندانی می‌کند.

کودک ربوده شده یک تلفن سیاه رنگ کهنه را در زیرزمین پیدا کرده و متوجه نحوه استفاده از تلفن برای رهایی‌اش می‌شود. در این حین خواهر او با دریافت الهام‌هایی از کائنات درصدد پیدا کردن برادر ربوده شده خود برمی‌آید.

«تلفن سیاه» بر اساس داستان کوتاهی به نویسندگی جو هیل است. وی فرزند استیون کینگ، نویسنده مشهور داستان‌های ترسناک است.

لازم به ذکر است این اولین اثر اقتباسی از آثار جو هیل نبوده و پیش از این فیلمی بر اساس رمان «شاخ‌ها» به کارگردانی الکساندر آجا در سال ٢٠١۴ ساخته شده است.

شایان ذکر است «لاک و کی» به سریالی پر بیننده برای نتفلیکس تبدیل و با موفقیت دو فصل اول این سریال، فصل سوم آن نیز در حال تولید است.

همچنین فیلم «میان علفهای بلند» بر اساس کتاب هیل و پدرش برای نتفلیکس ساخته شد.

ایتان هاوک این بار در نقش قاتل سریالی «تلفن سیاه» ظاهر شده است. تصاویر منتشر شده حاکی از چهره و لباس شیطانی «خفت گیر» است. سابقاً هاوک از بازی در نقش‌های منفی خودداری می‌کرد اما دریکسن قادر بود که او را برای بازی در این نقش مجاب کند. این تنها فیلمی نیست که ایتان هاوک در آن قانون خود را شکسته است، او در سریال «شوالیه ماه» نقشی منفی را مقابل اسکار آیزاک بازی کرده است. این سریال برای استودیو مارول ساخته و از شبکه دیزنی پلاس، سال آینده پخش خواهد شد.

ناگفته نماند میسون تیمز در نقش کودک قهرمان فیلم «فینی شاو» ظاهر شده و نقش خواهرش را مدلین مکگرا بازی کرده است. مکگرا بیشتر به خاطر ارائه صدا در انیمیشن های «ماشین‌های ٣» و «داستان اسباب بازی ۴» معروف شده است. وی همچنین نقش‌های کوتاهی در «مرد مورچه ای»، «تک تیرانداز آمریکایی» و «حاشیه اقیانوس آرام» داشته است.

«تلفن سیاه» روز چهارم فوریه ٢٠٢٢ اکران سینمایی خواهد شد. این فیلم همزمان با فیلم‌های «سقوط ماه» و «عوضی تا ابدیت» پخش خواهد شد. در ابتدا قرار بود که یک هفته زودتر پخش شود، اما تصمیم بر آن شد که هفته منتهی به مسابقات فینال فوتبال آمریکایی شاید سبب فروش بیشتر فیلم در گیشه شود.

فیلم «تلفن سیاه» در جشنواره فیلم «آستین» به نمایش درآمده و مورد تمجید منتقدان قرار گرفت ، در‌ این فیلم بازی ایتان هاوک و میسون تیمز توجه منتقدین را به خود جلب کرد.

اسکات دریکسن پس از «تلفن سیاه» فیلم برمودا را کارگردانی خواهد کرد. فیلم اکشنی با بازی کریس ایونز (کاپیتان آمریکا) که برای کمپانی اسکای دنس ساخته می شود.

گفتنی است در صورت موفقیت «تلفن سیاه» در گیشه، همکاری او با کمپانی بلوم هاوس ادامه خواهد داشت.

منبع: سوره سینما