رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • شنبه 29 آبان 1400 - 09:39
  • کد خبر : 82129
  • تئاتر
  • چاپ خبر : عارف شریفی: ذات تئاتر مقابله با اوتوریته ست

عارف شریفی کارگردان نمایش آنامورفیک در گفتگوی اختصاصی با سینماخانه؛ شروع روند تولید این نمایش را یک اجرای اولیه در سال ۹۸ می داند که قرار بر اجرای نمایشنامه هملت به کلاسیک ترین شکل ممکن بوده است اما براساس دیدگاه اش که مبتنی بر نگاه حذفی بوده است به سراغ کولاژ اثر پیش رفته است […]

عارف شریفی کارگردان نمایش آنامورفیک در گفتگوی اختصاصی با سینماخانه؛ شروع روند تولید این نمایش را یک اجرای اولیه در سال ۹۸ می داند که قرار بر اجرای نمایشنامه هملت به کلاسیک ترین شکل ممکن بوده است اما براساس دیدگاه اش که مبتنی بر نگاه حذفی بوده است به سراغ کولاژ اثر پیش رفته است که تکه هایی از هملت نیز درآن به روی صحنه بیاید. این کارگردان با بیان اینکه در این نمایش به نوعی شاهد یک اتوریته توسط کارگردان هستیم که بازیگر در تلاش است تا این اتوریته را از بین ببرد درست مثل شخصیت هملت در نمایشنامه شکسپیر.
شریفی حدودا ۱۰۰ درصد نمایشنامه را حاصل تمرینات می داند که حتی ممکن بوده قسمت های از پیش آماده را نیز دستخوش تغییر کند.
عارف شریفی به نقش تهیه کننده این نمایش سعید دولتی در حمایت از این اثر اشاره می کند که در شرایط حاکم بودن سرمایه این ریسک را در تهیه کنندگی این اثر و نیز مشوق انجام این پروژه بر عهده داشته است.
این کارگردان شرایط را برای گروه هایی که مایل نیستند هنر خود را به دست شرایط سرمایه سالارانه بندازند سخت توصیف می کند و نفس حضور تئاتر را مبارزه با اتوریته می داند که همین امر انگیزه ای در جهت فعالیت دراین حرفه هست.
او بازخوردهای تماشاگران را در شب های اجرای آنامورفیک خوب می داند و از چشم اندازهای آتی خود و امید در جهت دیده شدن در جشنواره تئاتر فجر می گوید.
شریفی در پایان از تلاش ها و انرژی گروه اجرایی نمایش آنامورفیک و بازیگران این اثر به واسطه کوشش خستگی ناپذیر خود در تخریب صحنه و سپس شروع صحنه جدید سخن می گوید و به تفاوت های اجراهای هر شب با شب قبل اشاره می کند.

سینماخانه / گفتگو: حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار