رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • دوشنبه 1 آذر 1400 - 09:49
  • کد خبر : 82301
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اکران نیمکت و پرگار در تماشاخانه سیمرغ

فیلم های کوتاه نیمکت به کارگردانی میلاد احمدوند و پرگار ساخته میثم عباسی عصرروز شنبه ۲۹ آبان در مجموعه برنامه کتاب وعده ی بنیاد بیدل دهلوی به نمایش درآمد و سپس نشست پرسش و پاسخ این فیلم هابا حضور کارگردان های این آثار و میلاد قنبری بازیگر و یکی از نویسندگان و تهیه کنندگان فیلم […]

فیلم های کوتاه نیمکت به کارگردانی میلاد احمدوند و پرگار ساخته میثم عباسی عصرروز شنبه ۲۹ آبان در مجموعه برنامه کتاب وعده ی بنیاد بیدل دهلوی به نمایش درآمد و سپس نشست پرسش و پاسخ این فیلم هابا حضور کارگردان های این آثار و میلاد قنبری بازیگر و یکی از نویسندگان و تهیه کنندگان فیلم کوتاه نیمکت به همراه تماشاگران و با اجرا و کارشناسی حمید عبدالحسینی مدیرهنری برنامه در تماشاخانه سیمرغ برگزار شد.

در ابتدای این نشست میثم عباسی در پاسخ به این سوال که ساخت فیلم پرگار چطور شکل گرفت؛ ایده این فیلم را برگرفته از شرایط پدربزرگ خود دانست و با این تفاوت که در زندگی پیرمرد فیلم او به تنهایی زندگی می کند اما اطرافیان پدربزرگ اش نظیر فرزندان و نوه ها در کناراو حضور داشته اند.


درادامه نشست میلاد احمدوند کارگردان فیلم کوتاه نیمکت آغاز روند تولید این فیلم را مربوط به سال گذشته و دوران بعداز ابتلا به کرونا دانست که به همراه میلاد قنبری تصمیم به نگارش فیلمنامه ی آن گرفته اند. میلاد قنبری بازیگر فیلم نیمکت نیز با بیان اینکه ازابتدا قرارنبوده این نقش را بازی کند و به پیشنهاد خودش اتودی روی آن داشته و بعدتر از طریق تحقیقاتی به شخصیت نزدیک شده است.


دربخش دیگری از نشست میثم عباسی به مشکلات و مصائب پیش روی فیلمسازان کوتاه و عدم حمایت آنها ازطریق نهادهای متولی پرداخت و همین امر را مانعی برای عدم ادامه کارفیلمسازی خود پس از فیلم پرگاردانست.
دربخش دیگری از نشست تعدادی از حاضران به بیان نقطه نظرات خود پیرامون این دوفیلم پرداختند و کارگردان فیلم نیمکت نیز فیلمسازی را غلبه بر خود درجهت فایق آمدن بر مشکلات دانست که باعث شکل گیری اراده در مسیر دستیابی به هدف خواهد شد.

درپایان این نشست حاضران و عوامل فیلم تابلوی پوسترهای این آثار را به یادگار امضا نمودند.

کتاب وعده هرهفته شنبه ها از ساعت ۱۸ پذیرای علاقمندان به فیلم کوتاه خواهد بود . مجری طرح این برنامه موسسه فرهنگی هنری تصویریزدان ایرانیان می باشد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار