رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • شنبه 6 آذر 1400 - 14:01
  • کد خبر : 82797
  • تئاتر
  • چاپ خبر : عدالت محوری سیاست وزارت ارشاد در توسعه گروه‌های نمایشی است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان های مختلف دارای ظرفیت های ویژه فرهنگی هستند که «عدالت محوری» سیاست اصلی این وزارتخانه برای توسعه گروه‌های نمایشی است. قادر آشنا اظهار با بیان اینکه کشور از نظر فرهنگ، مشاهیر و مفاخر بویژه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهدای اسلام مورد توجه است […]

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان های مختلف دارای ظرفیت های ویژه فرهنگی هستند که «عدالت محوری» سیاست اصلی این وزارتخانه برای توسعه گروه‌های نمایشی است.

قادر آشنا اظهار با بیان اینکه کشور از نظر فرهنگ، مشاهیر و مفاخر بویژه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهدای اسلام مورد توجه است گفت: در این زمینه نمایشنامه های بسیاری توسط هنرمندان تولید شده و این کار ظرفیت گسترده ای را برای ارائه نمایش ایجاد کرده و این وزارتخانه حمایت از آنها را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی بدون اشاره به میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای گروه های نمایشی در کشور افزود: این وزارتخانه همچنین در راستای بر روی صحنه آوردن نمایش های تولید شده در نظر دارد که بودجه هنرهای نمایشی را افزایش دهد و بر این موضوع نیز تاکید دارد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنانش به برگزاری جشنواره های تئاتر در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون این جشنواره ها در ۳۱ استان در حال برگزاری  و این مقدمه ای برای چهلمین جشنواره تئاتر فجر است.

آشنا در خصوص فعالیت گروه‌های نمایشی در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: هنرهای نمایشی در گروه سه قرار داشت و در شرایط نارنجی نمی توانستند فعالیت کنند اما با جابجایی گروه نمایشی از سه به ۲ هم اکنون می توانند در شرایط نارنجی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی بروی صحنه بروند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی حوزه نمایش بسیار آسیب دید اما این وزارتخانه در قالب تسهیلات کرونایی با تفاهم نامه ای که با مدیران کل امضا شد حمایت شدند گفت: هم اکنون وضعیت کرونایی کشور از وضعیت قرمز خارج شده و گروهای  می توانند در تمامی استان ها فعالیت کنند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حضور در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار