رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سماع استکهلم میزبان فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار خواهد بود. نرگس آبیار هر چند سال گذشته فیلم سینمایی ابلق را در جشنواره فیلم فجر داشت؛ همچنان با فیلم قبلی خود با عنوان شبی که ماه کامل شد در جشنواره‌های خارجی حضور دارد. این فیلم در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود در جشنواره سماع […]

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سماع استکهلم میزبان فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار خواهد بود.

نرگس آبیار هر چند سال گذشته فیلم سینمایی ابلق را در جشنواره فیلم فجر داشت؛ همچنان با فیلم قبلی خود با عنوان شبی که ماه کامل شد در جشنواره‌های خارجی حضور دارد.

این فیلم در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود در جشنواره سماع استکهلم در کشور سوئد به نمایش در خواهد آمد.

توجه این جشنواره به مباحثی چون آزادی بیان، دموکراسی، برابری جنسیتی، توجه به حقوق کودکان، و ارزش های مثبت زندگی است و فیلم هایی از افغانستان، ایران، تاجیکستان، ترکیه، هند، قزاقستان، قرقیزستان و… در این رویداد حضور دارند.

جشنواره سماع استکهلم رقابتی است و جایزه تندیس سماع به برگزیدگان اعطا می شود. این جشنواره از ۵ تا ۷ آذر در سوئد برگزار خواهد شد.

شبی که ماه کامل شد پیش از این در حضورهای جهانی‌اش در جشنواره شب‌های سیاه تالین جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم و درجشنواره فیلم‌های سیاسی کاراسون فرانسه جایزه بزرگ هیات داوران به عنوان بهترین فیلم جشنواره، جایزه بهترین بازیگر زن برای الناز شاکردوست و جایزه هیات داوری دانشجویان را دریافت کرده است.

این فیلم محصول ۱۳۹۷ است که هنرمندانی چون الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، بانیپال شومون، امین میری، شبنم مقدمی، فرید سجادی حسینی و آرمین رحیمیان در آن به ایفای نقش پرداختند.

شبی که ماه کامل شد روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که پس از ازدواج بنا به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آنها رقم می‌خورد.

این فیلم بر اساس داستان واقعی عبدالحمید ریگی و همسرش فائزه منصوری است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار