به گزارش سوره سینما، سریال کره‌ای «اهل جهنم» (Hellbound) این روزها به پربیننده‌ترین اثر نتفلیکس تبدیل شده است.

بر اساس آنالیز تعداد بینندگان، «اهل جهنم» تنها در بازه‌ای ۲۴ ساعته توانست به پربیننده‌ترین سریال در ۸۴ کشور جهان تبدیل شود. این در حالی است که پیش‌ازاین سریال «بازی مرکب» (Squid Game) طی ۴۶ روز متوالی پربیننده‌ترین اثر نتفلیکس بود و در حالی به داد نتفلیکس رسید که این سرویس اینترنتی در دوران کرونایی با ریزش مخاطب مواجه شده بود.

در این راستا رید هیستینگز و تد ساراندوس مدیر عاملان نتفلیکس در نامه‌ای به سهام‌داران اصلی نتفلیکس گفتند که «بازی مرکب» به «شالوده فرهنگ امروز» تبدیل شده و این سریال توسط ۱۴۶ میلیون عضو نتفلیکس در بازه‌ای یک‌ماهه دیده شده است.

لازم به ذکر است «بازی مرکب» درباره قمار تعدادی بدهکار بر سر زندگی‌شان بود، اما «اهل جهنم» داستان تعدادی گناهکار را بازگو می‌کند که می‌دانند در آخر به جهنم خواهند رفت. معرکه جهنم به ناگه در مرکز شهر سئول اتفاق می‌افتد. در این فیلم شیاطین خشن عده‌ای از مردم را «اهل جهنم» می‌خوانند و به دنبال سوزاندن این گناه کاران در ملا عام هستند. این اتفاقات ماوراءالطبیعه سبب شورش و بی‌نظمی در جهان می‌شود. در این میان فرقه‌ای مذهبی به نام «حقیقت تازه» قدرت می‌گیرد. این گروه معتقد است که فقط گناهکاران عاقبتشان آتش است و این اتفاقات برای به راه راست هدایت کردن مردم است، پس این اتفاقات «خواست الهی است». تعدادی از اعضای این فرقه حتی خودشان «خواست الهی» را در دستانشان گرفته و گناهکاران را می‌سوزانند. یک وکیل با به چالش کشیدن رهبر فرقه «حقیقت تازه» درصدد مقابله با اقدامات افراطی این گروه است. او این اتفاقات را صرفاً امری «ماوراءالطبیعه» می‌خواند و معتقد است که «خواست الهی» در میان نیست. زمانی که یک نوزاد به سوختن در آتش محکوم شد، تعدادی از مردم به خودشان آمدند که ممکن است این اتفاقات «خواست الهی» نباشد.

گفتنی است سریال «اهل جهنم» توسط سون سنگ هو ساخته شده است و فیلم مشهور «قطار بوسان» (Train to Busan) از جمله آثار این کارگردان است. چوی گیو سوک نویسنده این سریال و همکار کارگردان در فیلم «قطار بوسان» است.

منبع: سوره سینما