پیشتر قرار بود دیزنی ٢۵ میلیارد دلار بودجه برای محتوای آنلاین اختصاص دهد، اما این کمپانی ٨ میلیارد دلار بیشتر در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته است که بسیار بیشتر از هزینه شرکت‌های دیگر است. بطور مثال نتفلیکس حدود ١۴ میلیارد دلار در سال ٢٠٢١ هزینه کرده است.

علل اصلی بودجه کلان دیزنی را می‌توان به افزایش سرمایه‌گذاری در پخش محتوای ورزشی و محتوای آنلاین برشمرد. حق پخش مسابقات لیگ فوتبال آمریکایی و لیگ هاکی‌روی‌یخ از گران‌ترین هزینه‌هایی است که کمپانی دیزنی متقبل شده است.

این اعلامیه در زمانی منتشر شده است که کاربران با سرعت کمتری عضو سرویس‌های پخش آنلاین کمپانی دیزنی شده‌اند. اما این مسئله دیزنی را نگران نکرده است؛ زیرا از شروع راه‌اندازی سرویس دیزنی پلاس تقریباً ۱۲۰ میلیون کاربر عضو این سرویس شده‌اند. این تعداد کاربر، دیزنی را در سطح سرویس‌های پخش آنلاین عظیمی نظیر آمازون پرایم و نتفلیکس قرار داده است.

کمپانی دیزنی در سال آینده پنجاه فیلم جدید عرضه خواهد کرد. شصت سریال بدون نام، سی سریال کمدی، بیست و پنج سریال درام، پانزده مستند، ده انیمیشن و پنج فیلم تلویزیونی از دیگر برنامه‌های استودیو دیزنی است. شایان‌ذکر است که شبکه ای بی سی (abc) ، نشنال جئوگرافیک (National Geographic) ، پیکسار (Pixar) ، لوکاس فیلم (Lucasfilm) و استودیو قرن بیستم (۲۰th Century Studios) از زیر مجموعه‌های کمپانی دیزنی است.

منبع: سوره سینما