رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

«ژنرال» مستندی درباره آزادسازی اربیل کردستان عراق توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و گوشه‌ای از عملیات‌ عظیمی که با درایت او سامان یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مهرداد یوسفی که با مستند «ژنرال» در بخش «مسابقه شهید آوینی» پانزدهمین جشنواره […]

«ژنرال» مستندی درباره آزادسازی اربیل کردستان عراق توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و گوشه‌ای از عملیات‌ عظیمی که با درایت او سامان یافت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مهرداد یوسفی که با مستند «ژنرال» در بخش «مسابقه شهید آوینی» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی مستند ایران «سینماحقیقت» شرکت دارد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسسه اندیشه شهید آوینی، پیرامون دلیل ساخت این اثر، گفت: مستند «ژنرال» درباره آزادسازی اربیل کردستان عراق توسط «حاج قاسم سلیمانی» است. شکل‌گیری این مستند براساس بازتاب‌های مختلفی بود که پس از پخش فیلم کوتاه داستانی «توکل» ایجاد شد. تبعات تولید و پخش گسترده آن فیلم کوتاه چنان بود که حتی رابطه دیپلماتیک را تحت تاثیر قرار داد و بازخوردهای منفی پیدا کرد و برخی از شخصیت‌های سیاسی داخل کشور و مقامات اقلیم کردستان عراق درباره آن عملیات موضع گرفتند و حتی به اصل واقعه خدشه وارد کردند. من با توجه به این که اطلاعاتی از قبل نسبت به ماجراها داشتم و مصاحبه‌های «مسعود بارزانی»؛ رییس وقت اقلیم کردستان عراق را جمع‌آوری کرده بودم، سعی کردم در قالب مستند «ژنرال»، واقعیت آن ماجرا را نشان دهم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار