رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ فیلم کوتاه او مثل من ساخته میلاد نسیم سبحان عصر شنبه ۱۳ آذر ماه و در قالب برنامه کتاب وعده در تماشاخانه سیمرغ به روی پرده رفت و سپس نشست پرسش پاسخ آن باحضور کارگردان و تنی چندازعوامل برگزارشد. دراین نشست که اجرا و کارشناسی آن […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ فیلم کوتاه او مثل من ساخته میلاد نسیم سبحان عصر شنبه ۱۳ آذر ماه و در قالب برنامه کتاب وعده در تماشاخانه سیمرغ به روی پرده رفت و سپس نشست پرسش پاسخ آن باحضور کارگردان و تنی چندازعوامل برگزارشد. دراین نشست که اجرا و کارشناسی آن را حمید عبدالحسینی به عنوان مدیرهنری برعهده داشت ابتدا میلاد نسیم سبحان انگیزه خودرا از ساخت فیلم پرداختن به دغدغه های زنان در جامعه امروز دانست و با بیان نقش همسر خود در شکل گیری و قوام یافتن ایده های فیلمنامه که کاری مرتبط با فضای فیلم را داشته است به مشکلات و عدم نمایش فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تهران پرداخت که یکی از داوران دوره های پیشین، علت آن را عدم دیده شدن فیلم توسط هیئت انتخاب دانسته است. در ادامه فریده خادم الحسینی تجربه حضور دراین فیلم را لذت بخش توصیف کرد و با اشاره به شرایط سخت جسمی خود در روزهای فیلمبرداری این اثر، آن را فیلمی قابل بحث دانست. سپس علی آقایی فیلمبردار فیلم کوتاه او مثل من با اشاره به لوکیشن محدود فیلم از طراحی تونالیته رنگ خاص تصاویر در گفتگوهای پیش از شروع فیلمبرداری با کارگردان سخن به میان آورد.


در بخش دیگری از این نشست کارگردان فیلم او مثل من در پاسخ به سوالی به منظور ارزیابی شرایط جال حاضر فیلم کوتاه در ایران، تشویق گسترده به فیلمسازی وورود بی ضابطه به این حرفه را باعث تولید تعداد بسیار زیادی از فیلمهای کوتاه بی کیفیت دانست و از سوی دیگر بر اهمیت حذف رانت و لابی به ویژه در عرصه نمایش فیلم های کوتاه تاکیید کرد.
فریده خادم الحسینی نیز در پاسخ به پرسشی مشابه به انتقاد از بازیگرانی پرداخت که بدون پشتوانه آکادمیک و کسب تجربه کافی پابه عرصه سینما گذاشته اند و در ادامه از گلاب آدینه و رویا افشار به عنوان نمونه هایی که پس از سال ها فعالیت، پابه عرصه گذاشته اند یاد نمود.
در پایان این نشست تعدادی از حاضران به بیان نقطه نظرات موافق و مخالف خود در خصوص فیلم پرداختند که با پاسخ و توضیحات کارگردان همراه شد.

کتاب وعده به اهتمام بنیاد بیدل دهلوی و با همکاری و مشارکت موسسه فرهنگی هنری تصویر ایرانیان هرهفته شنبه ها در تماشاخانه سیمرغ میزبان اهالی فرهنگ و هنر و علاقمندان می باشد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار