رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در هفتمین روز، میزبان برگزاری دو کارگاه انتقال تجربه از احمد ضابطی جهرمی و میشل نول است. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مسترکلاس‌های پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت با حضور ۶ سینماگر ایرانی و ۵ سینماگر بین‌المللی در این دوره برگزار شد. […]

پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در هفتمین روز، میزبان برگزاری دو کارگاه انتقال تجربه از احمد ضابطی جهرمی و میشل نول است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مسترکلاس‌های پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت با حضور ۶ سینماگر ایرانی و ۵ سینماگر بین‌المللی در این دوره برگزار شد.

احمد ضابطی جهرمی و میشل نول دو سینماگری هستند که در هفتمین روز از برگزاری پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» مصادف با چهارشنبه ۲۴ آذر ماه، تجربیات خود را در کارگاه‌ به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.

احمد ضابطی جهرمی از ساعت ۱۷ تا ۱۹، کارگاه خود با عنوان «مستند هیبرید» را برگزار می‌کند. احمد ضابطی جهرمی متولد ۱۳۳۰، دانش آموخته پژوهش در شاخه هنرهای دراماتیک (گرایش سینما)، عضو هیئت علمی رسمی دانشگاه صدا و سیما، مدرس سینما و تلویزیون، مستندساز و تدوینگر، مؤلف، مترجم و پژوهشگر سینما و تلویزیون است. او تاکنون بیش از ۱۲۳ مقاله نظری و تحقیقی در حوزه سینما و تلویزیون نوشته است که منتخبی از این مقاله‌ها مشتمل بر ۸۷ مقاله در کتابی با عنوان «سی سال سینما» (۸۵-۱۳۵۵) به چاپ رسید. از آثار مستند وی می‌توان به مهاجرت شبانه، نخل درخت زندگی، کشتی کویر، موسیقی فولکلور شمال ایران، قهرمانی، گور اصیل ایرانی، آخرین بازمانده‌های یوز ایرانی و … اشاره کرد.

همچنین میشل نول نیز از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ ، کارگاهی با عنوان «راهبردهای پخش جشنواره‌ای» را برگزار می‌کند. نول کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیونی فرانسوی است. این تهیه‌کننده، کارگردان برنامه‌های تلویزیونی در سال ۱۹۸۲، تلویزیون Revcom را به عنوان شبکه تلویزیونی مستقل گروه انتشارات فرانسوی «Editions Mondiales» راه اندازی کرد که به سرعت آن را به یکی از موفق‌ترین و بین‌المللی‌ترین شرکت‌های تولید فرانسوی با زیرمجموعه‌هایی در آلمان، بریتانیا و استرالیا تبدیل کرد.

استفاده از کارگاه‌های آنلاین جشنواره برای افرادی که موفق به دریافت کارت جشنواره «سینماحقیقت» شده‌اند از طریق خانه جشنواره روی سایت irandocfest.ir امکان پذیر است. طرح پرسش در بخش دوم کارگاه تنها برای افرادی مقدور است که پیش از جشنواره در کارگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند. این افراد می‌توانند پرسش‌های خود را از طریق صفحه ایسنتاگرام @defcacademy مطرح کنند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار