رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه بازدید از پردیس سینمایی چارسو گفت: سینمای مستند ثبت کننده واقعیت و تاریخ است. به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی پس از حضور در پردیس سینمایی چارسو و بازدید از خانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت […]

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه بازدید از پردیس سینمایی چارسو گفت: سینمای مستند ثبت کننده واقعیت و تاریخ است.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی پس از حضور در پردیس سینمایی چارسو و بازدید از خانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در صحبت‌هایی گفت: مستندنگاری و ساخت فیلم‌های مستند در واقع به تصویر کشیدن واقعیت‌های جامعه است. یعنی نوعی نمایان کردن مختصات وضعیت موجود و فاصله آنچه که هستیم با آنچه که باید باشیم.

وی با بیان اینکه «این فاصله در واقع همان فاصله واقعیت تا حقیقت است» ادامه داد: جشنواره فیلم مستند حقیقت، جشنواره‌ای است که اسم و محتوای آن خیلی با هم می‌خواند. در واقع اگر به این رویداد اهمیت به سزایی داده شود و با نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور به خوبی ارتباط برقرار شود، می‌تواند آنچه که واقعیت موجود جامعه ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی حتی برش‌هایی از تاریخ کشور و تاریخ جهان است،را به تصویر بکشد.

این مدیر سینمایی در ادامه بیان کرد: این جشنواره می‌تواند اطلسی باشد از وضعیت موجود که بر مبنای آن فاصله‌ بین واقعیت، حقیقت و مسیری که باید طی کنیم تا به پیشرفت و توسعه کشور برسیم را نمایان کند.

جوادی در ادامه گفت: فکر می‌کنم باید اهمیت جشنواره فیلم مستند حقیقت به خوبی درک شود. باید باتوجه به کارکرد این جشنواره برای کشور و زیست‌بوم ملی کشور به آن بها داده شود.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار