رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

آیین افتتاحیه «رادیو مقاومت» امروز ۲۹ آذرماه با حضور رئیس صداوسیما و خانواده های شهدا برگزار شد. مراسم راه اندازی رادیو مقاومت با حضور مقامات لشکری و کشوری و همچنین جانبازان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم امروز سه شنبه ۲۹ آذرماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد. در ابتدای این مراسم علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی […]

آیین افتتاحیه «رادیو مقاومت» امروز ۲۹ آذرماه با حضور رئیس صداوسیما و خانواده های شهدا برگزار شد.

مراسم راه اندازی رادیو مقاومت با حضور مقامات لشکری و کشوری و همچنین جانبازان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم امروز سه شنبه ۲۹ آذرماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی ماه دی را ماه مقاومت ملت ایران دانست و گفت: ۱۹ دی ماه رخداد تاریخ سازی در سال ۱۳۵۶ شکل گرفت. در نهم دی ماه نیز اتفاقی ملی رخ داد و همچنین در سحرگاه ۱۳ دی ماه سردار رشید اسلام به آرزوی دیرینه خود رسید و شربت شهادت نوشید.

وی افزود: معاونت صدا بر آن شد صدای جانانه امت اسلام را به گوش جهانیان برساند. ما در ۱۴ شبکه رادیویی و در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و راه اندازی رادیو مقاومت مهمترین محورها را برای برنامه سازی قرار داده‌ایم و سعی کردیم از همه ساختارهای برنامه سازی استفاده کنیم.

بخشی‌زاده تاکید کرد: تبیین مدل مفهومی مقاومت در اندیشه امامین، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فرهنگ مکتب شهید سلیمانی و بازشناسایی شخصیت ایشان مد نظر برنامه سازان قرار می‌گیرد. بازنمایی نقش فرماندهان شهید مقاومت و شهید ابومهدی المهندس نیز در دستور کار است.

معاون صدا به دیگر محورهای برنامه سازی در طول فعالیت رادیو مقاومت اشاره کرد و گفت: نقش شهید سلیمانی در قدرت امنیتی نظامی جمهوری اسلامی، آثار فرهنگی مکتب و بایسته‌های آن در ساختارهای مختلف برنامه سازی حتماً تبیین می‌شود. همچنین دیپلماسی مقاومت نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

ظیفه داریم چهره نورانی شهید سلیمانی را به دنیا معرفی کنیم

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در ادامه مراسم با بیان این که هنوز ناگفته ها و نانوشته های بسیاری درباره شهید سلیمانی وجود دارد اظهار داشت: خاطرات افراد مختلف در این زمینه باید بیان شود. ما نباید در این باره کاهلی کنیم. هر چقدر درباره ایشان گفته شود جاذبه دارد. در تشییع پیکر این عزیز یک حماسه برپا شد و همان ها طالب شنیدن هستند. حاج قاسم سلیمانی مرد خدا بود و به همین دلیل محبوب بود. چون کسی که محبوب خدا بشود محبوب خلق خدا هم می شود.
سیدمحمد حسینی افزود: شهید در دوران بابرکت زندگی اش منشا اثر است؛ اما با شهادتش دوباره آغاز می شود تا مردم اندیشه و ابعاد شخصیت او را بشناسند. برای سرکوبی مقاومت دشمنان در عرصه های نظامی و جنگ نرم و فرهنگی خیلی کارها کرده‌اند. در مقابل ما وظیفه داریم چهره نورانی شهید سلیمانی را به دنیا معرفی کنیم. این زمینه وجود دارد که درباره ایشان گفته شود. دشمنان نمی‌دانستند که بعد از شهادت سردار، مردم مصمم می‌شوند تا راه ایشان را ادامه دهند. ان‌شاالله بتوانیم ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی را سرلوحه زندگی مان قرار دهیم. او فردی بود که هیچ‌وقت اسیر کبر و غرور نشد.

رسانه مقاومت هدفمند است

در بخش دیگری از مراسم، نرجس سلیمانی فرزند شهید حاج‌قاسم سلیمانی با قرائت بیانیه‌ای از اهمیت ادامه راه مقاومت سخن گفت و اظهار داشت: راه روشن است نه شرقی و نه غربی؛ همانگونه که دین اسلام است، به همان صراحت مسیر نیز آشکار است. رسانه مقاومت، هدفمند است اما روش‌ها بایستی مطابق اهداف تنظیم شود. از همه کسانی که به صورت پیدا و پنهان در این دو سال و در مسیر مقاومت کوششی مجاهدانه داشته‌اند تشکر می‌کنم.

در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی شبکه رادیویی مقاومت از اول دی‌ماه روی آنتن خواهد رفت. مراسم افتتاحیه این شبکه رادیویی با حضور خانواده سردار شهید و جمعی از خانواده معظم شهدا و تعدادی از نمایندگان لشکری و کشوری و همچنین معاون صدا و قائم‌مقام صدا و سیما در استودیو یک ساختمان شهدای رادیو، برگزار شد.

در این مراسم، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، معاون صدا، حمیدرضا مقدم‌فر دبیر ستاد بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی، سیدمحمد حسینی معاون رئیس‌جمهور، حسن کاظمی قمی سفیر سابق ایران در عراق نیز حضور داشتند.

فعالیت رادیو مقاومت از تا سی‌ام دی‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند رادیو مقاومت را از ابتدای دی‌ماه علاوه بر موج اف ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز از طریق نصب برنامه کاربردی ایران‌صدا روی گوشی تلفن همراه خود بشنوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار