رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
رئیس سازمان سینمایی در دیدار معاون وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد:

برنامه ریزی برای همکاری وزارت ورزش و جوانان و سازمان سینمایی کشور

سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با حضور در دفتر رئیس سازمان سنمایی با محمد خزاعی دیدار و گفتگو کرد؛ در این دیدار طرفین پیرامون تعاملات و همکاری‌های متقابل دو وزارتخانه به گفتگو نشستند. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمد خزاعی […]

سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با حضور در دفتر رئیس سازمان سنمایی با محمد خزاعی دیدار و گفتگو کرد؛ در این دیدار طرفین پیرامون تعاملات و همکاری‌های متقابل دو وزارتخانه به گفتگو نشستند.
به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمد خزاعی در این دیدار ضمن استقبال از همکاری با حوزه ورزش و جوانان عنوان کرد: سینما و ورزش دو عرصه جذاب، جریان ساز و مهم به شمار می‌آیند و هر دو حوزه دارای ظرفیت مخاطب پذیری گسترده و قدرت مواجهه فراگیر با طیف‌های مختلف اجتماعی هستند.
وی ادامه داد: قطعا، زمینه‌های مشترک زیادی برای همکاری این دو حوزه وجود دارد و تعامل دو سویه می‌تواند اثرات و کارکردهای مناسب و مطلوبی به همراه داشته باشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های مشترک دو وزارتخانه در حوزه‌های مطالعاتی، تولیدی و برپایی همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و سینمایی خاطرنشان ساخت: برگزاری جشنواره‌ها و اجرای طرح‌های فرهنگی و سینمایی اگر با هدفمندی و پشتوانه‌های مطالعاتی و تولیدی باشند قطعاً می‌توانند در رشد فرهنگ عمومی و اعتلای فرهنگی کشور کمک کنند ولی اگر فاقد استراتژی و برنامه باشند ممکن است در مقطعی با سر و صدا و پرهیاهو برگزار شوند ولی تداوم پیدا نمی‌کنند و خیلی زود فراموش می‌شوند.
وی اضافه کرد: موضوعی را که اشاره کردید نشان می‌دهد با نگاهی برنامه محور و با مطالعه و نیازسنجی به آن رسیدید و قطعاً هر حرکتی که از پیوست فرهنگی برخوردار باشد جای دفاع و حمایت دارد.
به گفته وی، موضوع جوانمردی از موضوعات مغفول جامعه است، هر چند که مردم ما به دلیل پشتوانه‌های دینی و اخلاقی و الگوگیری از مکتب تشیع با الگوهای ماندگار این فرهنگ آشنا هستند ولی گاه به دلیل مشغله‌ها و مشکلات اجتماعی و اقتصادی از برخی مفاهیم غافل می‌شوند. به طور قطع، فعالیت‌های مشترک ورزشی و سینمایی با توجه به برجسته سازی عنصر پهلوانی و جوانمردی در این راستا مهم است.
خزاعی با بیان اینکه سازمان سینمایی در چند سطح می‌تواند به وزارت ورزش کمک کند، اظهار داشت: نخست اینکه وزارت ورزش و جوانان پیش از برگزاری جشنواره لازم است شرایط و زمینه‌های مورد نیاز را برای تولید آثار موضوعی فراهم کند. در این زمینه مراکز سازمان سینمایی کشور، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و بنیاد فارابی در زمینه تولید فیلم‌های کوتاه، مستند، انیمیشن و آثار سینمایی آماده هر گونه همکاری و مشارکت هستند. مضافا اینکه لازم است ظرفیت و زمینه برای تولید متون و فیلمنامه‌های مرتبط با این مفاهیم فراهم شود.
وی ادامه داد: همچنین، وزارت ورزش و جوانان می‌تواند با تعامل و حضور در سایر جشنواره‌های سینمایی و پیش‌بینی بسته‌های تشویقی، سلیقه و جهت نگاه هنرمندان و سینماگران را به سمت اولویت‌های موضوعی خودش نزدیک کند.
سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این دیدار عنوان کرد: حوزه ورزش در فرهنگ عمومی ما حوزه بسیار موثری است. کمتر عنصری داریم در جامعه که تا این حد قدرت ایجاد حرکت جمعی و توده‌ای را داشته باشد. از این رو، قصدمان این است که از ظرفیت ورزش و سینما توامان برای اثرگذاری بر فرهنگ عمومی استفاده کنیم و در این رابطه معیارهای ما خیلی مرتبط با مدنیت و زندگی اجتماعی است.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش و هنر و سینما دو حوزه مهم به شمار می‌آیند که به شدت در جهت دهی فرهنگ عمومی جریان ساز هستند.
وی افزود: برنامه ریزی کردیم تا از ظرفیت سینما برای بسط آیین فتوت و جوانمردی استفاده کنیم. قطعاً در این راه جهت گیری‌ها، سیاست‌ها و ظرفیت‌های سازمان سینمایی می‌تواند به ما کمک کند تا این کار را مؤثرتر و بهتر برگزار کنیم.
گفتنی است در این دیدار، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدرضا زمردیان و مجید توکلی کارگردان سینما حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار