رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

روابط عمومی شبکه پنج سیما طی جوابیه‌ای اعلام کرد که مالکیت حقوقی، فکری و معنوی تمامی شخصیت‌های تلویزیونی، کارتونی، علامت ها، نام، نشان، لوگو و… به صداوسیما تعلق دارد. هومن حاجی‌عبدالهی صداپیشه سابق عروسک پنگول در برنامه «رنگین کمان» چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود که نمی‌داند چرا دیگر صداپیشه پنگول نیست و  مالکیت فکری و معنوی این شخصیت برای […]

روابط عمومی شبکه پنج سیما طی جوابیه‌ای اعلام کرد که مالکیت حقوقی، فکری و معنوی تمامی شخصیت‌های تلویزیونی، کارتونی، علامت ها، نام، نشان، لوگو و… به صداوسیما تعلق دارد.

هومن حاجی‌عبدالهی صداپیشه سابق عروسک پنگول در برنامه «رنگین کمان» چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود که نمی‌داند چرا دیگر صداپیشه پنگول نیست و  مالکیت فکری و معنوی این شخصیت برای او و امیررضا کاوه تهیه‌کننده برنامه «رنگین کمان» است.

اکنون روابط عمومی شبکه پنج سیما طی جوابیه ای درباره گفتگوی یک رسانه خبری با صداپیشه سابق برنامه «رنگین کمان» توضیحاتی ارائه کرده است که به شرح زیر است:

«به آگاهی مردم شریف ایران، اهالی رسانه، مخاطبان و همراهان گرامی شبکه پنج سیما می رساند مالکیت حقوقی، فکری و معنوی تمامی شخصیت های تلویزیونی، کارتونی، علامت ها، نام، نشان، لوگو و… برنامه های شبکه پنج سیما به سازمان صدا و سیما تعلق دارد و طرف قرارداد اعم از تهیه کننده و مجری طرح و … حق ثبت و استفاده از آن را به عنوان علامت یا نام تجاری و دامنه ندارد.
علی‌رغم تعهدات فوق، متاسفانه صداپیشه با همراهی فردی دیگر طی رفتاری سرقت‌ گونه نسبت به ثبت و تصاحب شخصیت عروسک پنگول اقدام کردند که با کنش دقیق معاونت حقوقی و مجلس رسانه ملی از تضییع حقوق عامه جلوگیری به عمل آمد.
شبکه پنج در مقطع فوق با هدف آبروداری و حفظ شأن این افراد از شکایت صرف نظر کرد اما تاکید می شود در صورت تکرار ادعاهای بی‌اساس و پافشاری بر خطای پیشین، قطعا پیگیری‌های جدی تری در دستور کار قرار خواهد گرفت.»
منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار