رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از تغییر نام این مرکز خبر داد و گفت: با تاکید رئیس سازمان سینمایی قرار است که نام آن به «مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی» تغییر یابد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمد حمیدی‌مقدم […]

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از تغییر نام این مرکز خبر داد و گفت: با تاکید رئیس سازمان سینمایی قرار است که نام آن به «مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی» تغییر یابد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمد حمیدی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره علت تغییر نام مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، اظهار داشت: در راهبردهای جدید سازمان سینمایی با نگاهی که آقایان محمد خزاعی و محمدمهدی اسماعیلی دارند، حمایت و تولید انیمیشن یا پویانمایی در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: با توجه به این که مرکز گسترش در حوزه تولید فیلم‌های کوتاه در انمیشین سبقه زیادی دارد و مهمترین آثار هنری این حوزه در مرکز گسترش ساخته می‌شود، رئیس سازمان سینمایی (محمد خزاعی) در راهبردهای جدید ماموریتی بیش از گذشته را به مرکز گسترش سپرده اند و نامگذاری مرکز هم شروع خواهد شد.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، تاکید کرد: باتوجه به زیرساخت های مهم سینمای انیمیشن در کشور و اهمیتی که انیمیشن در توسعه فناوری و کسب درآمد و تبادل فرهنگی با جهان بیرون برای ما دارد، نقطه‌‍ای استراتژیک در سینمای ما محسوب می‌شود.
حمیدی‌مقدم اظهار داشت: این موضوع همواره مطالبه قشر فعال در عرصه پویانمایی یا انیمیشن بوده است و مکرر مطرح می‌کردند که گرچه مرکز گسترش درحال تولید آثار پویانمایی و انیمیشن هست اما نامی از آن برده نمی‌شود. در نتیجه با تاکید رئیس سازمان سینمایی قرار است که نام مرکز به مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تغییر یابد.
حمیدی مقدم با تاکید بر اینکه پس از این مستند و انیمیشن دو بازوی اصلی مرکز گسترش خواهند بود که موضوعات مربوط به آنان به صورت تخصصی دنبال می‌شود، گفت: توجه به حوزه‌های میان مدت در انمیشین، توجه به وب سری ها در حوزه جدیدی که محور رویکرد جهانی است و همچنین مهمترین بخش کار یعنی توجه به استعدادها و کشف استعدادها از جمله کارهای مرکز گسترش در راستای انیمیشن خواهد بود.  در همین راستا ما وارد حوزه مشارکت مستقل و کمک به استارت آپها و اتاق فکرهای انیمیشن بلند خواهیم شد.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی، گفت: همچنین ما در مرکز باید در عرضه و نمایش انیمیشن‌ها هم برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ استفاده از ورک شاپ‌های بین‌المللی، آموزش انمیشین، ایجاد کارگروه‌های مختلف در مرکز و هفته‌های فیلم انیمیشن در کنار فعالیت‌هایی که قبلا انجام می‌دادیم به شکل گسترده‌تری انجام می‌شود. در نهایت مرکز گسترش در شکل جدید تمرکز خود را بر دو حوزه متمرکز می سازد.  یکی ساخت فیلم های مستند کوتاه، نیمه بلند، بلند و همچنین ساخت فیلم‌های انمیشین در همین سه حوزه: کوتاه، میان مدت (که پیشتر نبود) و انمیشین‌های بلند سینمایی
حمیدی مقدم با اشاره به موضوع بودجه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: باتوجه به صحبت‌های وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در جلسات خصوصی‌ای که داشته‌ایم قول این داده شد که بودجه بیشتری برای تولید فیلم‌های مستند و پویانمایی به مرکز گسترش تزریق شود.
وی بیان کرد: آینده خوبی را برای انیمیشن متصور هستیم که رونق تازه‌ای به حوزه تولید تزریق شود و بتوانیم از استعدادهای حوزه انیمیشن که بسیاری ناشناخته و در عین حال بسیار مستعد هستند، در تولیدات داخلی استفاده شود و این استعداها را به سمت تولید فیلم‌های حرفه‌ای و متخصص شدن راهنمایی و هدایت کنیم.
حمیدی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که این موضوع می‌تواند حساسیت‌هایی را از سوی مستندسازان برانگیزد، خاطرنشان کرد: این موضوعات (مستند و انیمیشن) با هم همراستا هستند؛ ما پیشتر تولید فیلم های سینمایی را هم در مرکز گسترش داشتیم اما باتوجه به این که آن ماموریت امروز دیگر در دستور کار نیست، بیشتر بار حمایتی از مستند، انیمیشن خواهد بود.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی ادامه داد: در حقیقت پیش از این تولید فیلم های تجربی و کم بودجه برعهده مرکز گسترش بود که امروز بخش فیلم های تجربی و کم بودجه سلب شده و تقویت دوبازوی دیگر در دستور کار است. در نتیجه تولید مستند و انیمیشن منافاتی باهم ندارند که مشکلی را ایجاد کنند و به همان اندازه که به فضای انیمیشن بها داده شود، در تولیدات مستند هم فضای حمایتی گسترش پیدا کرده است و این دو مانعی از یکدیگر نیستند.
حمیدی مقدم در پاسخ به این سوال که قرار است در سمت خود باقی مانده و همچنان مدیریت مرکز گسترش را برعهده داشت باشد، تصریح کرد: انشالله هستیم و امیدوارم بتوانیم تا زمانی که هستیم خدمتگزار و مثمرثمر باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار