رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
کارگردان تنها انیمیشن حاضر در جشنواره فیلم فجر:

جای انیمیشن‌های کوتاه در جشنواره خالی بود

حمید محمدی با انیمیشن «گذشته» که از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، در بخش فیلم‌های کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، حمید محمدی درباره حضورش در چهلمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد: حضور «گذشته» در […]

حمید محمدی با انیمیشن «گذشته» که از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، در بخش فیلم‌های کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، حمید محمدی درباره حضورش در چهلمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد: حضور «گذشته» در بخش فیلم‌های کوتاه با توجه به جای خالی آثار انیمیشن در این جشنواره می‌تواند اتفاق خوبی باشد. آثار کوتاه انیمیشن از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در سال‌های اخیر موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌های بین‌المللی به دست آورده‌اند.

وی با بیان این که دلیل عدم توجه به تولیدات کوتاه انیمیشن و اختصاص بخشی به آن‌ها در جشنواره فیلم فجر را نمی‌داند، تصریح کرد: حضور یک انیمیشن کوتاه در میان آثار کوتاه داستانی جای خوشحالی دارد اما از آنجایی که حمایت از فیلم کوتاه در آینده فیلم بلند موثر است، امیدوارم از سوی مسوولان اجرایی جشنواره توجه ویژه‌تری به این بخش صورت گیرد.
این انیماتور با تاکید بر لزوم حمایت‌های دولتی از تولیدات انیمیشن، گفت: حضور در جشنواره‌هایی چون فجر توجه سرمایه‌گذاران خصوصی را به حوزه انیمیشن جلب خواهد کرد اما به دلیل طولانی بودن زمان ساخت انیمیشن و ریسک ساخت اثر باکیفیت سرمایه‌گذار خصوصی چندان جرات ورود به این حوزه را ندارد و با حمایت‌های دولتی و تولید آثار موفق می توان این سرمایه گذار خصوصی را با اطمینان بیشتری به تولید آثار انیمیشن جذب کرد.
«گذشته» درباره نویسنده‌ای است که در دهه چهل شمسی زندگی می‌کند، او مورد آزار ماموران حکومتی قرار می‌گیرد و نمی تواند به نوشتن ادامه دهد. فیلم داستان مواجهه او با این ترس است. «گذشته» حدود هفت دقیقه است، فضایی سورئال دارد و روایت بین زمان حال و گذشته در حرکت است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار