رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند کوتاه «بالا بمان» به کارگردانی امیر طرفیانی تلاش و کوشش یک گروه جهادی در خوزستان را روایت می‌کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمداحسان مفیدی: صدای شیرین و موثر یک دانش‌آموز روستانشین، از زیر درختان بلوط در روستایی از استان خوزستان، داستان […]

مستند کوتاه «بالا بمان» به کارگردانی امیر طرفیانی تلاش و کوشش یک گروه جهادی در خوزستان را روایت می‌کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمداحسان مفیدی: صدای شیرین و موثر یک دانش‌آموز روستانشین، از زیر درختان بلوط در روستایی از استان خوزستان، داستان رنج هر روزه‌ی خود، دوستان و خانواده‌هایشان را می‌گوید که برای به دست آوردن آب اشامیدنی باید ساعت‌ها وقت بگذارند و از شیبی خطرناک پایین بروند و برای رسیدن به آنچه در قاموس زندگی شهری شهره به آسانی است، روزگار به سختی بگذرانند، مسئله‌ی آن‌ها آب خوردن است.
طرف دیگر ماجرا یک تیم جهادی پرانگیزه و خستگی ناپذیر است که می‌خواهد هر طور که شده آب را از پایین دره به سمت روستا بکشاند. آن‌ها با کارگذاری لوله و تهیه موتور آب، رویای اهالی روستا را محقق می‌کنند. هرچند این به سادگی اتفاق نیفتد و سه ماه برای آمدن هلی کوپتر و بردن منبع آب به بالا صبر و پیگیری کنند.
شاید داستانی که امیر طرفیانی برای گفتن انتخاب کرده، ساده یا تکراری باشد اما او تمام تلاشش را کرده تا با هرآنچه در دست داشته چاشنی جذابیت را به کار اضافه کند. گفتار متن دلنشین، تدوین پر ریتم در مواقعی که هیجان در کار بالا می‌گیرد، موسیقی ارجینال و گیرای حبیب خزایی‌فر، نماهای اکتیو و قاب‌های خاص و مثل اینها باعث می‌شود تا ما از اینکه ۴۰ دقیقه پای مستند «بالا بمان» بنشینیم، احساس خوبی داشته باشیم.
جمله‌ی آخر این سطور، جمله‌ی ابتدایی مستند است که به مذاق نگارنده خوش آمده، آنجا که از مرتضای آوینی نقل شده: «اجر شما در کتمان کردن است و اجر ما در افشا کردن …»

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار