رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند “پژواکی در کوهستان” روایتی از اولین بانوی شهیده‌ تفحص شده کشور در سالروز وفات حضرت زینب (س) پنج شنبه ۲۸ بهمن ماه ساعت ۱۰:۳۰از قاب شبکه پنج سیما تماشایی می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، این مستند توسط روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای […]

مستند “پژواکی در کوهستان” روایتی از اولین بانوی شهیده‌ تفحص شده کشور در سالروز وفات حضرت زینب (س) پنج شنبه ۲۸ بهمن ماه ساعت ۱۰:۳۰از قاب شبکه پنج سیما تماشایی می شود.
به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، این مستند توسط روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پی تفحص شهیده فاطمه اسدی تولید شده است.
” پژواکی در کوهستان ” روایتی از نحوه چگونگی اسارت بانویی کرد به‌نام “فاطمه اسدی” به‌دست حزب منحوس کموله و دموکرات است و در این مستند جنایات، نحوه شهادت و دفن مخفیانه این شهیده به تصویر کشیده است.
همچنین این مستند مروری بر عملیات تفحص، تدفین باشکوه این بانوی شهیده و جریان سازی هایی که با آمدن پیکر این بانو در کشور ایجاد شده، خواهد داشت.
شهیده فاطمه اسدی در سال ۱۳۳۹در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک های معاند به اردوگاه آنان می‌رود و پس از یک ماه آزار و شکنجه توسط این گروهک‌ها مظلومانه به شهادت می رسد.
پیکر مطهر این بانوی شهید پس از ۳۷ سال سرانجام در روز ۱۷ آبان سال ۱۴۰۰ در کوههای چهل چشمه دیواندره تفحص شده و نامش به عنوان اولین شهیده تفحص شده کشور برای همیشه ماندگار شد.
مستند “پژواکی در کوهستان” به همت گروه اجتماعی شبکه پنج سیما پنج شنبه به مدت ۲۵ دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار