رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • پنجشنبه 4 فروردین 1401 - 16:07
  • کد خبر : 93415
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «بی خوابی» با داستان معمایی میزبان تماشاگران نوروزی می‌شود

هاشمی پور، نویسنده و کارگردان نمایش «بی خوابی» گفت: این نمایش داستانی معمایی است که در بستر رئال روی می‌دهد. سعید هاشمی پور، نویسنده و کارگردان نمایش «بی خوابی»  درباره این نمایش گفت: محوریت این داستان معمایی است و داستان دختری است که یک سال قبل، دوستش فوت کرده و بعد از یک سال متوجه […]

هاشمی پور، نویسنده و کارگردان نمایش «بی خوابی» گفت: این نمایش داستانی معمایی است که در بستر رئال روی می‌دهد.

سعید هاشمی پور، نویسنده و کارگردان نمایش «بی خوابی»  درباره این نمایش گفت: محوریت این داستان معمایی است و داستان دختری است که یک سال قبل، دوستش فوت کرده و بعد از یک سال متوجه زنده ماندن او می‌شود .

هاشمی پور پیشتر نیز نمایش «یک فیلم مستند داستانی» را با بازیگری اتابک نادری در تماشاخانه باران روی صحنه برده بود. او همچنین در انتشار کتاب سی و پنجمین دوره جشنواره به عنوان سردبیر فعالیت می‌کرد.

او از دلیل خود برای نوشتن «بی خوابی » گفت:به دلیل علاقه به داستان‌های قصه محور، تمرکزم را در این کار روی داستان گذاشتم تا مخاطب از آن خوشش بیاد. قصه‌هایی با ساختار پیچیده و تِم سینمایی مورد علاقه مخاطب است، داستان نمایش« بی خوابی » را هم از یکی از آشنایانم شنیدم و همین ایده‌ای شد تا آن را در ذهنم پرورش دهم و سپس به آن تغییراتی دادم.

به گفته هاشمی پور، فرم این نمایش « رئالیستی» است و می‌خواهیم قصه‌ای واقعی برای مخاطب نمایش دهیم، اما طراحی صحنه انتزاعی و فرمالیستی است که با این ایده روایت‌های مختلفی از ماجرا را نشان می‌دهیم.

کارگردان نمایش « بی خوابی»از نحوه انتخاب بازیگران گفت: قبلا نیز با همین گروه بازیگران کار کردم، البته دو نفر از بازیگران نیز معرفی کردند. حدود پنجاه روز وقت داشتم تا روی این نمایش کار کنم در ابتدا نمایشنامه طولانی بود و ۱۲۰ دقیقه شد که بعد از اعمال تغییراتی مدت اجرای نمایش ۷۵ دقیقه شد.

نمایش «بی خوابی» به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشمی پور هر روز تا سی فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ در سالن سایه تئاتر شهر در حال اجرا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار