رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • پنجشنبه 4 فروردین 1401 - 16:05
  • کد خبر : 93411
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نمایش انتظار مادرانه روی صحنه تئاتر

مسعود شامی کارگردان نمایش «ترقب» گفت: قصه این اثر روایتی زنانه دارد و و به مفهوم انتظار می‌پردازد. مسعود شامی کارگردان نمایش «ترقب»، درباره موضوع این اثر گفت:  همیشه مادر‌ها در انتظار بچه‌هایشان هستند و برای همین من در نمایش «ترقب» به موضوع انتظار  در بستر قصه زنانه پرداختم. شامی که پیش‌تر بازیگر نقش شهید […]

مسعود شامی کارگردان نمایش «ترقب» گفت: قصه این اثر روایتی زنانه دارد و و به مفهوم انتظار می‌پردازد.

مسعود شامی کارگردان نمایش «ترقب»، درباره موضوع این اثر گفت:  همیشه مادر‌ها در انتظار بچه‌هایشان هستند و برای همین من در نمایش «ترقب» به موضوع انتظار  در بستر قصه زنانه پرداختم.

شامی که پیش‌تر بازیگر نقش شهید در نمایش «برونسی» بود و در فیلم های  سینمایی همچون «سرگذشت» و «کارتن خواب»  به عنوان بازیگر حضور داشت، حالا کارگردانی نمایش ترقب را به همراه میلاد خرم برعهده دارد. این نمایش در تالار قشقایی تئاتر شهر در حال اجراست.

به گفته او، ماجرای زنانگی ماجرای زایش است که این موضوع در سه دوره بررسی می‌شود؛ دختر، زن و مادر. در قصه ترقب دختر خودش ناجی خود است، فرزند ناجی مادر است و شوهر ناجی زنش.

این کارگردان درباره انتخاب بازیگر‌ان توضیح داد: بازیگری که انتخاب می‌کنم باید ویژگی‌های خاصی نظیر باهوش بودن برای انتقال مفاهیم و کارگر بودن داشته باشد. تئاتر همانند کارگری است که ساعت کار مشخص نداردو  بازیگر باید پای کار سخت باشد و کار صفر را به ده برساند.

به گفته شامی، فرم نمایش «ترقب» رئالیست و سورئالیسم است که فراتر از واقعیت آن چیزی که در ذهن ما می‌گذرد را نشان می‌دهد. فرم صحنه به صورت چرخه‌ای شبیه به دایره است که یک بی نهایت تمام نشدنی است که سر و ته آن را مشخص کردیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار