رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • دوشنبه 29 فروردین 1401 - 12:52
  • کد خبر : 95204
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «آناکارنینا» دوباره به تئاتر بازمی‌گردد

آرش عباسی از اجرای مجدد نمایش «آناکارنینا» برای سومین بار از اواسط اردیبهشت ماه خبر داد. آرش عباسی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره تازه‌ترین فعالیت‌هایش گفت: قصد دارم مجدداً نمایش «آناکارنینا» را در یکی از تماشاخانه‌های خصوصی به صحنه ببرم. این اثر نمایشی تاکنون ۲ بار اجرا شده و قرار است بعد از طی مراحل بازبینی از اواسط […]

آرش عباسی از اجرای مجدد نمایش «آناکارنینا» برای سومین بار از اواسط اردیبهشت ماه خبر داد.

آرش عباسی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره تازه‌ترین فعالیت‌هایش گفت: قصد دارم مجدداً نمایش «آناکارنینا» را در یکی از تماشاخانه‌های خصوصی به صحنه ببرم. این اثر نمایشی تاکنون ۲ بار اجرا شده و قرار است بعد از طی مراحل بازبینی از اواسط اردیبهشت ماه مجدداً به صحنه برود.

وی درباره دلیل اجرای دوباره این اثر نمایشی توضیح داد: مدت‌ها بود که نمایشنامه «آناکارنینا» را بازنویسی کرده بودم و این نسخه جدید توسط عاطفه نریمان به ایتالیایی نیز ترجمه شده و قرار است نمایشنامه در ایتالیا نیز به صحنه برود. در واقع نمایشنامه را به شیوه‌ای بازنویسی کرده‌ام که مناسب اجرا در ایتالیا نیز باشد.

عباسی ادامه داد: در حین ترجمه و کار کردن روی متن به این نتیجه رسیدم که شاید بشود نمایش را مجدداً برای تماشاگر ایرانی نیز اجرا کرد. از آنجا که چند سال از آخرین اجرای نمایش گذشته و به هرحال مخاطبان جدیدی به تئاتر ایران اضافه شدند که نمایش را ندیدند و از طرف دیگر هرچه بیشتر روی نمایشنامه کار می‌کردم به این نتیجه می‌رسیدم که موضوع اثر چقدر مناسب دنیای امروز است چون «آناکارنینا» درباره یک رئالیتی شو است که این روزها خیلی در جامعه و رسانه‌ها مورد توجه قرار دارد و همچنین نمایش درباره جامعه مجری‌ها و هنرپیشه‌ها و در اصل سلبریتی ها صحبت می‌کند که جزو موضوعات باب روز است از این رو احساس می‌کنم تماشاگر امروز تئاتر بیشتر می‌تواند با «آناکارنینا» ارتباط برقرار کند و کار برایش قابل درک تر است.

نویسنده سریال «پایتخت» افزود: همچنین با توجه به اینکه مدتی به دلیل بحران کرونا از تئاتر دور بودم به این نتیجه رسیدم که به جای اینکه کار تازه ای را برای اجرا آماده کنم، نمایش «آناکارنینا» را بازتولید و آماده اجرا کنم چون معتقدم این اثر نمایشی بیشتر از آنچه که تا امروز دیده شده، پتانسیل دیده شدن دارد.

کارگردان نمایش «نویسنده مرده است» درباره بازیگران نمایش و تغییراتی که متن در بازنویسی داشته است، عنوان کرد: معصومه رحمانی و بهنام شرفی بازیگران نمایش هستند که در اجراهای گذشته نیز حضور داشتند. من خودم نقدهایی به نمایشنامه داشتم و تلاش کردم در بازنویسی این مشکلات را برطرف کنم. اصولاً من خیلی از نمایشنامه‌هایم را بعد از مدتی که از نگارششان می‌گذرد بازنویسی می‌کنم چون به این می‌اندیشم که بعد از گذشت چند سال آن آدم قبلی نیستم، پس می‌توانم در نمایشنامه‌هایم دخل و تصرف کنم و نسخه تازه ای از آنها ارائه دهم.

عباسی در پایان صحبت‌هایش درباره طراحی صحنه نمایش گفت: دکور نمایش بیشتر چیدمان است و همان صحنه رئالیتی شوهای مرسوم را به تصویر می‌کشد که به نوعی حالت کلیشه‌ای هم پیدا کرده و تقریباً تمام رئالیتی شوها به همان سبک و سیاق طراحی می‌شوند که طبیعی هم است از همین رو ما هم همین فضا را بازسازی کردیم با علم به اینکه در حال تئاتر کار کردن هستیم و قرار است یک رئالیتی شو روی صحنه تئاتر به تصویر کشیده شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار