رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

لانا گوگوبریدزه کارگردان شناخته شده گرجستانی فیلم زندگی مادر فیلمسازش را روی پرده سینماها می آورد. به نقل از ورایتی، لانا گوگوبریدزه کارگردان و نویسنده کهنه کار گرجستانی فیلم مستند «بازگشت به زندگی» را در حال تدوین دارد. بنا به گزارش فیلم نیو اروپا، این فیلم گوگوبریدزه درباره مادرش، نوتسا گوگوبریدزه است که اولین کارگردان زن سینمای گرجستان بود. نوتسا گوگوبریدزه […]

لانا گوگوبریدزه کارگردان شناخته شده گرجستانی فیلم زندگی مادر فیلمسازش را روی پرده سینماها می آورد.

به نقل از ورایتی، لانا گوگوبریدزه کارگردان و نویسنده کهنه کار گرجستانی فیلم مستند «بازگشت به زندگی» را در حال تدوین دارد. بنا به گزارش فیلم نیو اروپا، این فیلم گوگوبریدزه درباره مادرش، نوتسا گوگوبریدزه است که اولین کارگردان زن سینمای گرجستان بود.

نوتسا گوگوبریدزه که در یک خانواده روستایی در ساینگیلو به دنیا آمد، قبل از اینکه کارگردان سینما شود، در آلمان فلسفه خوانده بود. اما حرفه او در سال های وحشت استالینی ناگهان به پایان راه رسید. گوگوبریدزه در آن سالها دستگیر و تبعید شد و فیلم‌هایش تقریبا مفقود شدند. حالا اما ۸۰ سال بعد، این فیلم ها دوباره روی پرده سینما برگشته اند. برای دختر این فیلمساز، این مستند، اقدامی برای بازگرداندن مادرش به زندگی است.

لانا گوگوبریدزه در این باره می گوید: من می‌خواستم این فیلم را زمانی بسازم که پس از جست‌وجوهای فراوان، فیلم‌های گمشده مادرم را در آرشیو فیلم ها در روسیه پیدا کردیم. موضوع فیلم من بیانگر داستان زنی است که تحت تاثیر فاجعه های یک قرن قرار گرفت.

این کارگردان تاکید می کند: فیلم های مادرم  توسط سانسورچی های شوروی توقیف شد، اما پس از ۸۰ سال فراموش شدن دوباره به تاریخ سینما بازگشت و مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفت.

تدوین و مراحل پس از تولید این فیلم قرار است در ماه نوامبر یا دسامبر امسال به پایان برسد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار