رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 14:24
  • کد خبر : 97454
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نگاهی دیگر به عشق با «آدم و حوا»

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «آدم و حوا» به نویسندگی و کارگردانی ویدا لقمانی، از ۲۲ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد در عمارت سیمرغ به روی صحنه رفته است. این نمایش روایتی است از درگیری‌های ذهنی یک زن که معشوقه خود را به قتل رسانده و تماشاگر با تصاویری از واگویه های ذهنی آن زن مواجه می‌شود. […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «آدم و حوا» به نویسندگی و کارگردانی ویدا لقمانی، از ۲۲ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد در عمارت سیمرغ به روی صحنه رفته است.
این نمایش روایتی است از درگیری‌های ذهنی یک زن که معشوقه خود را به قتل رسانده و تماشاگر با تصاویری از واگویه های ذهنی آن زن مواجه می‌شود.
ویدا لقمانی ایده اولیه نوشتن این متن را اینگونه بازگو کرد که: “من چندین سال پیش در شهری زندگی می‌کردم. در آن شهر در خانه ای ساکن بودم که در آنجا اتفاقات عجیب بسیاری برای من رخ می‌داد. در ابتدا قصد داشتم از تجربیات خودم در آن خانه بنویسم اما بعد از سالها تصمیم گرفتم از زنی بنویسم که در آن خانه معشوقه خود را کشته بود و من هر روز با آن زن مواجه می‌شدم و درگیری‌های او را می‌دیدم. شروع نوشتن این متن از آن زمان بود.”
وی همچنین افزود: “اردیبهشت ماه سال ۹۹ نوشتن این متن به پایان رسید و در ابتدا قرار بود این نمایش در تئاتر شهر به روی صحنه برود اما متاسفانه با همه گیری بیماری کرونا اجرای تئاتر شهر لغو شد. امسال مجدداً تصمیم به اجرای این نمایشنامه گرفتیم و بعد از ۲ ماه تمرین نمایش را در عمارت سیمرغ به روی صحنه بردیم.”
کارگردان نمایش آدم و حوا درباره هدف از اجرای این نمایش گفت: “معمولاً نمایشنامه هایی را که اجرا کرده ام که نوشته خودم و پایه و اساس آنها عشق بوده، اما عشق از نگاهی دیگر. به طور مثال در نمایش “خسرو و شیرین” به جنبه های زمینی عشق خسرو و شیرین و دلایل انتخاب خسرو توسط شیرین به دلیل شرایطی که خسرو داشت، پرداختم. من در همه نوشته هایم با دیدگاه متفاوتی به موضوع عشق نگاه کرده ام و از تلخی های آن هم گفتم.”
لقمانی در پایان اضافه کرد: “در این چند شبی که از اجرا گذشته با موضوعی مواجه شده ام که کمی من را ناراحت کرده و آن غریبه شدن مردم با ادبیات فاخر زبان فارسی است. چون لحن دیالوگ‌های نوشته های من به سبک و سیاق کارهای کلاسیک است و قاعدتاً ادبیات فاخر خاص خودش را دارد. بسیاری از تماشاگران معانی یکسری از کلماتی که بازیگران بر روی صحنه گفته بودند را متوجه نمی‌شدند و بعد از اجرا از من می‌پرسیدند. متاسفانه متوجه شده ام که مردم ما کتاب نمی‌خوانند و بیشتر علاقه دارند به دیدن یک تئاتر رئال و داستان‌گوی امروزی بروند.”
در این نمایش سمن قناد، نازنین دیده ور، علیرضا شاه حسینی، علی فراهانی، فاطیما محمدی، رضا طاهری، مبینا سرلک، علی سلطانی و رها رحمانی هنرنمایی می‌کنند.
دیگر عوامل نمایش آدم و حوا عبارتند از: آهنگساز: میرآمیر میری، خواننده: محمد کرد، مشاور هنری: بابک پرهام، طراح نور: علی کوزه گر، طراح لباس: فیروزه قاسم پور، طراح گریم: مصطفی کرابی، طراح صحنه: ویدا لقمانی، نوازندگان: سید حبیب افشار، سپیده موسوی، مهران چناقچی، میثم نوری، محسن عبادتی، علیرضا مقراضی، مهرداد مسعودی فرید، فریبا مهرپور، علی درویش نوری، رضا کاشی، محمود نوذری، علیرضا بشردوست، میلاد نجفی، حمیدرضا یوسفی، صبا رمضان و نبیل یوسف شریداوی، دستیار کارگردان و منشی صحنه: سعید سپیدنامه، دستیار صدا: شایان رادآذر، دستیار نور: رضا رضایی، مدیر صحنه: میلاد هاشم وند، اجرای دکور: استودیو ساخت دکور لوتکا، اجرای گریم: مصطفی کرابی مرجان مشات زاده، ضبط و میکس و مسترینگ: پیام سوری، استودیو آوای دلنواز هنر، مجری طرح: موسسه فرهنگی و هنری بهار امید
نمایش «آدم و حوا»، اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱، در سالن شماره یک عمارات سیمرغ، ساعت ۲۱، به روی صحنه می‌رود.

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار