رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • دوشنبه 30 خرداد 1401 - 09:11
  • کد خبر : 99733
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «ادواردو آنیلی» روی صحنه تئاتر می‌رود

نشست خبری نمایش «ادواردو» یکشنبه ۲۹ خرداد در حوزه هنری برگزار شد. نشست خبری نمایش «ادواردو» به نویسندگی راحیل سرهنگی و کارگردانی ابوالفضل عشرب صبح روز بکشنبه ۲۹ خرداد در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. عشرب درباره روند تولید نمایش «ادواردو» توضیح داد: حدود یک سال و نیم است که طرح اولیه را زدیم و در […]

نشست خبری نمایش «ادواردو» یکشنبه ۲۹ خرداد در حوزه هنری برگزار شد.

نشست خبری نمایش «ادواردو» به نویسندگی راحیل سرهنگی و کارگردانی ابوالفضل عشرب صبح روز بکشنبه ۲۹ خرداد در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

عشرب درباره روند تولید نمایش «ادواردو» توضیح داد: حدود یک سال و نیم است که طرح اولیه را زدیم و در روند تحقیقات متن مورد بازنویسی قرار گرفت و مورد تأیید برخی استادان قرار گرفت. از اوایل بهمن تمرین را شروع کردیم و از تیر اجرای عمومی اثر را شروع می‌کنیم. طرح اولیه را من به خانم سرهنگی دادم و در ابتدا زیاد با شخصیت ادواردو آشنا نبودیم که به مرور و طی این چند ماه ما و بازیگران با این شخصیت آشنا شدیم.

سپس راحیل سرهنگی درباره نگارش این نمایشنامه اظهار کرد: روزی که سوژه ادواردو مطرح شد اندیشه و تفکر ادواردو مدنظر قرار گرفت. جامعه ما به اندیشیدن و تفکر نیاز دارد و من می‌خواستم اندیشیدن و تفکر را با مخاطب خود به اشتراک بگذارم.

وی افزود: با سوژه یک سال و نیم پیش آشنا شدیم، مقالات متعدد خواندیم و مستندهایی که در این زمینه ساخته شده دیدیم. البته متن صددرصد مستند نیست و تخیل کارگردان نیز برای دراماتیک شدن اثر به آن اضافه شد.

عشرب درباره اینکه تولیدات هنری درباره ادواردو در ایران ناچیز است، یادآور شد: اگر فیلمی سینمایی در این باره ساخته شود اتفاق خوشحال کننده‌ای است زیرا طرفداران بسیاری در ایران دارد. من در جستجوهای خود در فضای مجازی با ادواردو آشنا شدم. آدم‌های متعددی تغییر دین می‌دهند ولی شرایط ادواردو متفاوت بود و شرایط خانوادگی و وضعیت متفاوتی داشت.

کارگردان نمایش «ادواردو» درباره اینکه آیا محمدحسن قدیری ابیانه درباره ادواردو و این اثر نمایشی گفتگویی داشته یا نه، گفت: با آقای قدیری ابیانه صحبت‌های کوتاهی در فضای مجازی داشتیم. متن را برای‌شان ارسال کردم ولی گویا فرصت خواندن را نداشتند. البته ما منابع متعددی را بررسی کردیم.

در این بخش از نشست سرهنگی تأکید کرد: در این اثر نمایشی بیشتر تمرکز ما روی اندیشه و تفکر ادواردو بود.

سپس امیرحسین انصافی از بازیگران نمایش و ایفاگر نقش ادواردو درباره این اثر و نقشی که ایفا می‌کند، توضیح داد: ایفاگر نقش ادواردو در این نمایش هستم. پیش از این اثر شناختی از ادواردو نداشتم. چند منبع به من معرفی شد. مهمترین ویژگی متن آزادگی و آزاداندیشی ادواردو است. پرتره‌ای از ادواردو روی صحنه دیده می‌شود و بخشی از اثر خیالی است. البته در ایفا و پرداختن به شخصیت ادواردو سعی کردیم نگاه و تفکر وی را نشان دهیم.

در ادامه رضا معراجی یکی دیگر از بازیگران نمایش «ادواردو» تصریح کرد: کلی سنگ‌اندازی برای این کار شد. متن این اثر را ارشاد نپذیرفت و وقتی بازبینی کردند گفتند که چیزی از متن نفهمیدیدم. این سوژه در هر کجای بود به آن می‌پرداختند ولی در کشور ما کمتر به شخصیت ادواردو پرداخته شده است.

عشرب درباره اینکه آیا نمایش «ادواردو» به سفارش و حمایت نهاد یا ارگان خاصی تولید شده است، تأکید کرد: ما نمایشنامه را برای جشنواره مقاومت نوشتیم که اول پذیرفته نشد و متن را بازنویسی کردیم. سپس دوستان حوزه هنری اعلام کردند که از ما حمایت برای اجرای این نمایش حمایت می‌کنند.

در این نشست که تعدادی دیگر از بازیگران نمایش «ادواردو» نیز توضیحاتی درباره نقش خود و این نمایش ارائه دادند.

در پایان نیز پوستر نمایش «ادواردو» رونمایی شد.

نمایش «ادواردو» از ۵ تیر، ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار