رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، محمد سلیمی راد کارگردان و تهیه‌کننده مستند «ماهر» گفت: به تازگی تصوبرداری بخش‌های عراق مستند تازه ام با نام موقت «ماهر» به پایان رسیده است. او درباره محتوای مستند توضیح داد: «ماهر» درباره یک خبرنگار عراقی است که در جنگ بین کردهای عراق و صدام […]

به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، محمد سلیمی راد کارگردان و تهیه‌کننده مستند «ماهر» گفت: به تازگی تصوبرداری بخش‌های عراق مستند تازه ام با نام موقت «ماهر» به پایان رسیده است.

او درباره محتوای مستند توضیح داد: «ماهر» درباره یک خبرنگار عراقی است که در جنگ بین کردهای عراق و صدام چشم هایش را از دست داده است. او به دنبال دختری گمشده می‌گردد که در نهایت او را یافته و به خانواده‌اش در ایران می‌رساند.

سلیمی راد درباره این پروژه گفت: «ماهر» به دلیل موضوع و ماهیتش، پروژه‌ای طولانی مدت و سخت است. تصویربرداری آن را از پاییز سال پیش شروع کردیم و در عراق و ایران تصویربرداری انجام شده است. تدوین این مستند هنوز شروع نشده است و گمان نمی‌کنم به جشنواره سینماحقیقت امسال برسد.

این کارگردان ادامه داد: در این پروژه، جابر بادیاد تصویربردار «سرباز شماره صفر» ما را همراهی می‌کرد و تصویربرداری «ماهر» را برعهده داشت همچنین مهدی بهشتی‌‌پور تصویربردار این مستند است.

سلیمی راد در پایان درباره اکران «سرباز شماره صفر» اظهار کرد: واکنش‌ها به اکران فیلم در جشنواره سینماحقیقت بسیار خوب بود. امیدوارم بتوانم فیلم را در «هنر و تجربه» نیز اکران کنیم. با دوستان در مرکز صحبت کرده‌ام و امیدوارم با عزم و علاقه‌ای که از آنها سراغ دارم، فیلم فرصت اکران و دیده شدن توسط مخاطب را به دست بیاورد.

«سرباز شماره صفر» در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» موفق به دریافت تندیس طلایی و جایزه اول بخش شهید آوینی شد. این مستند در چهلمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین مستند شد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار